Sjećaš li se Delile Klovo? ("Slobodna Bosna", 19.01.2012.)


Slobodna Bosna, broj 793, 19.01.2012.


Piše: ISMAR ŠMIGALOVIĆ

SDP-ova PRAVDA ZA ČOVJEKA: SLUČAJ NEPOSLUŠNE MINISTRICE


Bivša ministrica za socijalnu politiku BPK u maju 2011. godine zbog neslaganja s odlukama kantonalne vlasti podnijela je ostavku i tako svome partijskom šefu Zlatku Lagumdžiji i cijelom SDP-u jasno dala do znanja da neće igrati kako oni sviraju; U razgovoru za SB Klovo priča o razlozima za ostavku i njenim posljedicama

SJEĆAŠ LI SE DELILE KLOVO?

Sjeća li se neko Delile Klovo? To je ona bivša ministrica za socijalnu politiku, zdravstvo, izbjegla i raseljena lica Bosanskopo drinjskog kantona (BPK) koja je u maju 2011. godine zbog neslaganja s odlukama kantonalne vlasti podnijela ostavku i tako svome partijskom šefu Zlatku Lagumdžiji i cijelom SDP-u jasno dala do znanja da neće igrati kako oni sviraju i okretati glavu od kriminala, nepotizma i svega što je prethodnih devet mjeseci, otkako je na vlasti, “krasilo“ ovu partiju.

RADITI DRUGAČIJE

U razgovoru za Slobodnu Bosnu, Klovo kaže da bi opet učinila isto, da se nimalo ne kaje zbog svog postupka, ali i da još osjeća posljedice svoje “neposlušnosti“. Ova dama bez ikakvih problema odrekla se ogromne plaće, neograničenog korištenja službenog automobila i svih privilegija koje je mogla uživati kao ostali kantonalni i federalni ministri ganjajući pravdu za koju se u predizbornoj kampanji njena bivša partija, SDP, tako glasno zalagala.

“Bila sam članica SDP-a od 1998. godine. Ja sam u to vrijeme svom svojom snagom radila kako bi formirali kantonalni odbor te partije u Goraždu. Godinama sam bila volonter u SDP-u. Nakon završenog Pravnog fakulteta u Sarajevu željela sam se vratiti u Goražde i svoja znanja stečena na fakuletu primijeniti u mom rodnom gradu. Nakon oktobarskih izbora 2010. i dogovora SDP-a i SDA o formiranju vlasti u BPK, pozvali su me da budem dio kantonalneVlade.  Kazali su mi da žele mlade, perspektivne i pametne ljude. Prihvatila sam mjesto ministrice za socijalnu politiku i ono što sam zatekla na tom mjestu bila je čista katastrofa. Ključne institucije iz nadležnosti ministarstva kao što je bolnica, Centar za socijalni radi i dom za stara i iznemogla lica nagomilali su sudske sporove i milionska dugovanja. Centar za socijalni rad nije imao direktora tri godine, dok godišnji budžet iznosi pet miliona KM“, kaže Klovo.

Prema njenim riječima, kopala je sve dublje i nailazila na sve veće probleme. Kaže da se vodila sloganima SDP-a koji im je uvijek govorio da će raditi drugačije i da će mijenjati stanje u državi.

“Tim sloganom sam se i ja vodila i pokušala promijeniti stvari. Zašto je dom za stara i iznemogla lica u minusu od million KM? Zašto doktori zapušenog nosa obilaze pacijente u tom domu? Zašto su u tom istom domu zaposlena četiri portira, a nijedna medicinska sestra? Sve su to pitanja na koja sam željela dati jasne odgovore i istjerati pravdu na čistinu. Jedan od problema do kojeg dolazim je sudski spor radnika Centra za socijalni rad jer im nisu isplaćene naknade za starateljstvo za koja imaju uredna rješenja. Zakopam se malo dublje u to i vidim da je bivša direktorica Centra i sadašnja ministrica za obrazovanje Alma Delizaimović pri kraju mandata2007. dala rješenja na osnovu kojih radnici imaju pravo na naknade od 150 KM po osobi za starateljstvo nad ljudima smještenim u domove. Pogledam Zakon i on kaže da pravo na naknadu radnici imaju samo ako obavljaju poslove van nadležnosti Centra za socijalni rad! Ja kažem da nije u redu da se ovakve stvari dešavaju i da ta rješenja treba poništiti. Međutim, ako se ponište, onda bi radnici morali vratiti tih 200.000 KM“, priča Klovo.


Bivša ministrica kaže da je tada pripremila Informaciju za sjednicu Vlade s tom problematikom, te je delegirala kao vanrednu tačku dnevnog reda.

“I tu nastane haos. Zatražili su da Informaciju odmah povučem, da će oni odmah rješenja o naknadama staviti van snage, te da se ne žele vraćati unazad I istraživati probleme koji su ranije napravljeni. Premijer BPK Emir Frašto, također SDP-ovac, tada je kazao da ova Vlada nema vremena vraćati se u prošlost. Onda mi je naredio da je povučem, što sam kategorično odbila. Nakon toga otišla sam u Brčko. U međuvremenu Vlada održi novu sjednicu s tom tačkom dnevnog reda i ministrica Delizaimović  pročita novu informaciju sa zaključcima koji su potpuno suprotni od onog što sam ja predlagala. I još kaže da su to prijedlozi mog ministarstva! I dok sam ja bila u Brčkom oni su to uredili kao da sam ja svoju Informaciju povukla i usvojili prijedloge ministrice Delizaimović i još naložili da se zaposle nova dva čovjeka koji će raditi poslove starateljstva. I tako umjesto da se ponište rješenja o naknadama, ona ostaju i čak se zapošljavaju novi ljudi“, kaže Klovo.

I to je razlog zbog kojeg je Klovo dala ostavku. Osim što su mijenjali njene prijedloge kako riješiti probleme u Centru za socijalni rad, uništili su i njen autoritet ministrice te joj dali do znanja da ne može raditi kako ona misli, već kako SDP želi.

“Tad sam vidjela da je to partija koja uopće ne vodi računa o Goraždu, te ne prža nikakvu zaštitu ženama. I sve one priče da je to partija u kojoj žene mogu parirati, biti ravnopravne s muškim drugovima, potpuno je prazna. Mene u SDP-u niko nije podržao. Ni Forum mladih, ni Forum žena. Lagumdžija se nije udostojio da me primi na razgovor. Je li oni misle da sam ja budala? Misle da bih ja zbog ministarske fotelje, odlične plaće i vozanja u službenom automobilu pustila da prljaju moj obraz. Grdno su se prevarili“, naglašava Klovo.


ZAVJERA ŠUTNJE: “U Goraždu sam ostala sama. Cijeli grad je šutio. Svi su prilazili da mi čestitaju i  govorili da me ne mogu javno podržati jer rade na takvim pozicijama gdje moraju šutjeti. Ovo što danas meni rade, mogu sutra raditi bilo kome”.

Nakon što je podnijela ostavku, Klovo je konkurisala na upražnjeno mjesto direktorice Centra za socijalni rad. Međutim, nije se imala čemu nadati, jer je javno iskazala neposlušnost prema partiji. “Nakon što je jedan poslanik u Skupštini BPK postavio pitanje da li je imenovan direktor Centra za socijalni rad i šta je s mojom prijavom na konkurs, premijer Frašto je odgovorio da sam ja imala šansu kao ministrica i da je nisam iskoristila, te da će biti problematično šta će biti sa mnom u budućnosti. Kazao je da sam kao ministrica okrenula leđa prvom problemu na koji sam naišla i napustila Vladu od koje tra`žm da me imenuje za direktoricu Centra za socijalni rad. Kazao je također da bi po kvalitetima možda i prošla, ali da je presudila moja ostavka. Također je kazao da dok su oni na vlasti za mene neće biti posla. Zar nije jadan kanton u kojem premijer za govornicom najvišeg tijela govori ovako nešto za jednu mladu osobu? Zar nije jadno da cijeli grad na ovo šuti? To dovoljno govori da je grad heroja postao grad šićardžija i malograđanštine, ali tome su Goraždani krivi“, kazala je Klovo.


BIVŠE KOLEGE

Na pitanje da li sada ima problema zbog svoje odluke da okrene leđa Lagumdžiji, Klovo kaže da ih je i previše. Ističe da u Goraždu ljudi izbjegavaju družiti se s njom na javnim mjestima, te da samo s dvoje ljudi u tom gradu pije kafu.

PARTIJSKA DEMAGOGIJA: “Tad sam vidjela da je SDP partija koja uopće ne vodi računa o Goraždu, te ne pruža nikakvu zaštitu ženama. I sve one priče da je to partija u kojoj žene mogu parirati, biti ravnopravne s muškim drugovima, potpuno je prazna.”

“U Goraždu sam ostala sama. Cijeli grad je šutio. Svi su prilazili da mi čestitaju i govorili da me ne mogu javno podržati jer rade na takvim pozicijama gdje moraju šutjeti. Ovo što danas meni rade, mogu sutra raditi bilo kome. Uputila sam otvoreno pismo Udruženju boraca i pitala je li u redu da šute dok Vlada dijete jednog demobilisanog borca, sad rahmetli, ostavljaju bez posla? Je li u redu da me nijedna organizacija žena iz Goražda nije podržala? Nemam kontakte ni s bivšim kolegama. Jednostavno kao da nisam nikada ni postojala. Nikad se niko nije oglasio, okreću glavu. Ljudi se plaše. Ja se pitam čega. Šta je to tako strašno?“, pita se Klovo.

Kada je ozbiljno shvatila poruku premijera Frašte da za nju nema posla, Klovo se okrenula daljnjem obrazovanju. Upisala je postdiplomski studij na Pravnom fakultetu u Sarajevu, a planira i položiti pravosudni ispit, te otvoriti advokatski ured.

“Imam te planove, ali se plašim da će SDP uraditi sve da opstruira moj rad. Još nisam odlučila gdje ću raditi taj posao. Uvijek mi je bila želja vratiti se u Goražde. Ali kako nakon svega vratiti se dolje? Nisam sigurna kakve su mi šanse u Goraždu“, kaže Klovo.



MONITORING RADA FEDERALNE VLADE
SDP nastavio javašluk i nerad prethodne vlasti

Klovo kaže da, kao bivša SDP-ovka, prati rad svoje bivše partije u federalnoj Vladi, te da je nastavljen javašluk i nerad prethodne vlasti.

“Građani ne vide nikakve razlike. Evo primjera. SDP je kampanju bazirao na priči o pet politika, a ja ću izdvojiti dvije – socijalna politika i pravda. Dva problema koji se nikako ne rješavaju su socijalna pitanja i socijalna davanja. Partija koja je obećavala socijalnu dr`avu za čovjeka sad ne rješava socijalne probleme. Je li se socijalna sigurnost u Federaciji BiH osigurava tako što se ključnom socijalnom mjerom sadake preko Centra za socijalni rad Zavidovići uplaćuje pola miliona KM na ime pomoći radnicima Krivaje? Pa to sad treba nekog da zadovolji? SDP je obećao da će jedan od prvih zadataka biti donošenje zakona o oduzimanju nelegalno steče ne imovine i za to se, navodno, zalagao pet puta do 2010. Po dolasku SDP-a niko nije otišao u zatvor. Ničija se nezakonito stečena imovina nije oduzela. Zakon o oduzimanju  nelegalno stečene imovine nikako se ne spominje. Mjera oduzimanja imovinske koristi u Federaciji se izriče po važećem krivičnom zakonodavstvu, a Vlada FBiH mora znati da postoji niz problema pri izvršavanju  takvih odluka sudova na teritoriji FBiH. Sumnjam da SDP i zna za postojanje tog problema i da se ikad o njemu i raspravljalo. Toliko ih zanima ta borba s kriminalom od kojih ključna treba da bude upravo ova - oduzimanje imovinske koristi“, naglašava Klovo. 


BROJNA IMENOVANJA NA VAŽNE FUNKCIJE
 SDP-ov nepotizam nema granice

Klovo kaže da je podnijela i tužbu protiv Vlade BPK jer nije dala saglasnost na njeno imenovanje na mjesto direktorice Centra za socijalni rad.

“Dva puta sam konkurisala i oba puta Upravni odbor Centra izabere mene, ali vlada se ne očituje. Prvi put sam konkurisala 2010. na poziv tadašnjeg ministra za socijalnu politiku i sadašnjeg ministra privrede BPK Demira Imamovića. Ta ustanova je u nadležnosti ministarstva koje je on vodio. Pitao me da li imam želju vratiti se u Goražde nakon fakulteta. Kazao je da ta ustanova već  tri godine nema direktora, da ima dosta problema. Iako to nije bilo moje profesionalno opredjeljenje, željela sam se vratiti u Goražde. Konkurišem na mjesto direktora, budem jedini kandidat koji ispunjava sve uslove i Upravni odbor me izabere u maju 2010. Pošalje na Vladu BPK koja mora dati saglasnost na izbor. Međutim, do oktobarskih izbora 2010. Vlada nije stavljala na dnevni red moje imenovanje. Drugi put sam konkurisala nakon ostavke na mjesto ministrice. Upravni odbor me ponovo izabrao, ali vlada nije dala saglasnost“, kaže Klovo.


Prema njenim riječima, prije mjeseca dana Sanela Zec izabrana je direktorica Centra za socijalni rad. Ono što je interesantno u slučaju nove direktorice jeste činjenica da je ona prije dva mjeseca iz Stranke za BiH prešla u SDP i odmah potom postavljena na fukciju.

“Pogledajte silna imenovanja koja je izvršio SDP širom FBiH. Na funkcije su postavljeni braća, rodbina, prijatelji. Klasični nepotizam. Jedino od čega je nepotizam SDP-a drugačiji od drugih je taj što je njima bilo bitno da si u partiji, a SDP-u nije. Bitno je da si poltron, da nemaš  mišljenje nego da ćeš po njega ići u partiju i, naravno, da si rođak ili prijatelj. Masa mojih kolega iz Foruma mladih i dan danas hoda bez posla. Ja nemam pojma ko su ovi ljudi što ih sad SDP postavlja. Iskreno. Toliko sam dugo bila u SDP-u, a da za njih nikad nisam čula. Ljudi koji su volontirali za SDP deset posljednjih, najtežih godina, još uvijek ne rade“, ističe Klovo.










Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Top 10 ubleha SDP-a BPK-a

Izložba mojih odbijenica u 2014: Naći posao bez štele u BiH......nemoguća misija

A za koga glasati? Šta smo izabrali na izborima 2010 i Liste za izbore 2014