Izložba mojih odbijenica u 2014: Naći posao bez štele u BiH......nemoguća misija






Okačiti mačku o rep?



 Naći posao u BiH bez štele…..nemoguća misija.



Koliko košta posao u Goraždu?


Moj status na Fejsbuku “Koliko košta posao u Goraždu?”, koji su prenijele čitane goraždanske stranice na društvenoj mreži, bio je dosta komentiran od strane mladih ljudi u Goraždu. Pažnju javnosti je u vrijeme pisanja tog statusa plijenilo od strane komesara policije poništenje konkursa za prijem policajaca i mlađih inspektora u MUP-u BPK-a. Konkurs je, pričao je to nakon poništenja ministar u Vladi BPK-a Admir Pozderović (iz A-SDA) bio poništen jer na listi primljenih kandidata nije bilo 7 kandidata SDP-ovog premijera Frašta. I ministar je nakon toga bio smijenjen, a komesar je dobio drugi mandat.


Prednost ratnih vojnih invalida ili prednost partijske članske?


Ovih dana mogli smo u medijima čitati i gledati priču o Zahidu Baljiću, demobilisanom borcu i ratnom vojnom invalidu koji je radio kao domar u O.Š. u Vitkovićima čak 17 godina, po osnovu raznoraznih ugovora. Na njegovo mjesto je po nalogu SDP-ovog školskog odbora primljen kandidat blizak SDP-u, koji je rat proveo u dijaspori i koji je, navodno, donio nekakvu diplomu o završenoj srednjoj školi iz Srbije.


Ko će biti primljen i na koje mjesto – ZNA SE?


Zapošljavanje na budžet je vrlo aktualno proteklih mjeseci u BPK-a. U toku su  konkursi u Poreznoj upravi (3 pozicije), Centru za socijalni rad BPK-a (4 pozicije), MUP-u BPK-a (15 pozicija), te Vladi, upravi i ministarstvima BPK-a (13 pozicija) sa VSS-om. Vjerovatno ih je u toku još više, što javno, što tajno.


Od 30 koji se pojave na stručnom ispitu, 28 zna za koga je naštelan konkurs


Kako se zna? Pa lijepo. Evo recimo ja sam se prijavila na dva radna mjesta u Kantonu. Za jedno radno mjesto imali smo nedavno stručni ispit, održan je u sali Ministarstva privrede. Toga dana došlo nas je 30-ak na dvije pozicije, poziciju pravnika i poziciju ekonomiste. Kada sam došla ispred vrata sale u kojoj će se održati ispit, ponašala sam se isto kako se ponašam i na nekom konkursu koji provodi agencija za državnu službu ili institucija BiH u koju se aplicira. Pozdraviš se s rajom, vidiš ima li ko poznat. Uvijek ima. Upoznaš raju sa konkursa. Odmah se prelazi na bitne stvari: “Znaš li za koga je?” Odgovor na to pitanje najčešće potvrdi informacije koje već imaš (znaš kako unaprijed doći do informacija, to se nauči tolikim hodanjem po konkursima). Možeš dobiti odgovor da neko već radi (najčešći odgovor), da je namješteno za tu i tu osobu (90% tačnosti da uistinu i jeste upravo za tu i tu osobu), da je to srpska, hrvatska ili bošnjačka pozicija (odmah otpadaš ako nisi pripadnik određenog naroda ili ako si ostali). Ali ne odustaješ. I dalje se trudiš. I dalje čitaš zakone, pratiš konkurse, pripremaš se za raznorazne testove na raznorazne teme.


Delila, čitamo tvoj blog!


Kada smo ušli u salu za testiranje, sjeli smo za sto. Vladala je tišina. Čekalo se da dođe komisija. U toj tišini momak koji je sjedio preko puta mene glasno je, da ga svi čuju, rekao: “Delila, čitamo tvoj blog!” Pogledala sam ga i upitala ga šta to znači. “Znači da očekujemo detaljan izvještaj! Jedva čekam tekst”. Pa da, ja bih trebala da pričam za svih njih 300 mladih sa VSS-om u BPK-a, koji se nadaju da će dobiti posao, pomislila sam. Kriva sam.


Moj skor za 2014.


U 2014. godini poslala sam prijave na ukupno 47 pozicija. Radila sam 15 testova. Spremala sam 13 različitih tema (penzijsko i invalidsko osiguranje, korupcija, porezi, inspekcija, upravljanje projektnim ciklusom, poslovne usluge, kriminal, policija, urbanizam, prevođenje, trening, evropske integracije, omladinski aktivizam i civilno društvo), u prosjeku po jednu temu mjesečno. Dakle, za 15 pozicija sam bila pozvana na test ili intervju, a za 32 pozicije me nisu nikako ni pozvali.

U 2014. godini  me samo jedna privatna firma pozvala na intervju, nakon intervjua poslala sam popunjen formular sa svakovrsnim ličnim podacima ali me osoba više nije kontaktirala. Nisam ni ja nju.

Sve u svemu, u 2014. godini nisam zadovoljila na 47 pozicija i očekujem još dvije odbijenice, ove za dvije pozicije u Kantonu. To je ukupno 49 nadanja i 49 razočarenja. Razočarenja se duže vare, u prosjeku traju tri dana.

U 2014. godini provela sam minimalno pola godine u intenzivnoj potrazi za poslom. To uključuje pregled portala i novina, pronalazak konkursa, spremanje aplikacije, čekanje poziva, priprema za test, odlazak na test, priprema za intervju, odlazak na intervju, čekanje, čitanje odbijenice, ljutnju, plač (pogotovo u trudnoći), gubljenje nade – i ponovno dizanje sa dna. Dizanje sa dna podrazumijeva da sama sebi ponavljam: Nisi nesposobna, nisi glupa, nisi nesposobna, nemaš štelu, nemaš štelu, nemaš štelu. To što prolazim ne zna niko ko nije prošao i ko ne prolazi. Zna pola miliona nezaposlenih u BiH.

U svemu ovome, u 2014. godini slala sam i prijave za mog muža koji je takođe nezaposlen. On nije bio pozvan ni na jedan jedini test ili razgovor.

U 2014. godini, znaju mi reći i da sam prekvalifikovana.

U 2014. godini na rezervnoj sam listi kao druga na više pozicija. Uostalom, najčešće sam druga.


Na intervjuima neizostavno obrazlažem zašto sam dala ostavku na poziciju ministrice u Vladi BPK-a i koje su njene posljedice (iako je to što sam bez posla otkako sam dala ostavku očigledna posljedica).

Od avgusta mi se baš vidi stomak, vidio mi se na testu za četiri pozicije od 15 pozicija na koje sam bila pozvana na test/intervju. Naravno, iako sam znala da su mi šanse da od avgusta dobijem posao bile još minornije, nisam odustajala.

I neću odustati. Ako sam trudna, nisam bolesna. Ako sam majka, nisam nesposobna za rad.

Muž kaže da sam ovisna o konkursima. Ko zna, možda je to neka nova vrsta ovisnosti nezaposlenih.

Šta mogu očekivati mladi ljudi u BiH, obrazovani ljudi sa VSS-om koji su bez posla u ovoj zemlji? Nije čudno što žele da idu iz svoje zemlje. Idu vani. Vani je tamo gdje za posao ne treba babo, tata, tetka, partijska knjižica, tamo gdje se traži znanje, a ne štela. Samo treba znati kako otići.

Pozivam vas da pogledate moju online izložbu odbijenica za 2014.




























































































P.S. Statistika

U septembru 2014. godine broj registrovanih nezaposlenih u BiH iznosio je 547.981. Nezaposlenom osobom se smatra svaka osoba koja ispunjava zakonom propisane uvjete i prijavljena je u nekom od zavoda za zapošljavanje. Broj nezaposlenih osoba sa visokom školskom spremom u septembru 2014. godine bio je 39.921, uključujući doktore nauka i magistre (Agencija za statistiku BiH).

U septembru 2014., broj nezaposlenih u FBiH iznosio je 391.856. Nezaposlenom osobom smatra se osoba koje se vodi u evidencijama službi zavoda za zapošljavanje. Broj nezaposlenih osoba sa visokom školskom spremom u FBiH bio je 25.326. (Federalni zavod za statistiku).

U avgustu 2014., broj nezaposlenih osoba u BPK-a Goražde iznosio je 3.666. Broj nezaposlenih osoba sa VSS-om bio je 276. Udio VSS-a u nezaposlenosti iznosi 7,5%. (Federalni zavod za statistiku).

U avgustu 2014., broj nezaposlenih osoba u Kantonu Sarajevo iznosio je 71.742. Broj nezaposlenih osoba sa VSS-om bio je 8.742. Udio VSS-a u nezaposlenosti je 12,2%. (Federalni zavod za statistiku).

Na internet stranici Federalnog zavoda za zapošljavanje ne mogu se naći podaci koja su najbrojnija zanimanja na evidenciji nezaposlenih u FBiH i u kantonima, kao ni podaci koja su zanimanja deficitarna. Smatra se da je među VSS-ovcima najviše nezaposlenih pravnika i ekonomista.



Primjedbe

  1. Okaciti macku o rep NE! Ni diplomu,ni iskustvo,ni integritet, ni identifikaciju, ni ljudskost. Djete sam mozda slicne zene ako ne i gore(jer je ova bila politicki neaktivna a gurala je naprijed). Otac je RVI(tipicna mostarska prica).Gurala sam dva fakulteta istovremeno bez ijedne mogucnosti da dobijem stipendiju skoro tri godine i to sa jako dobrim prosjekom na prve dvije godine .Dobila sam milion odbijenica bez obzira i na standardne volonterske aktivnosti i mnogo toga sto bi po zapadnim zemljama ljudi klicali. Govorim engleski i njemacki,radila sam milion poslova osim onih za koje sam stvorena ukljucujuci turistickog vodica, online instrukcija i zapela sam na gradzevinskom fakultetu sa jednim ispitom skoro dvije godine (koji mi je potreban bio da zavrsim fakultet) i dobijem diplomu. U medzuvremenu naucim da programiram i sada radim kao programer za jednu stranu kompaniju i imam fin zivot nezavisan od ovih problema koji ljudi imaju pri nalasku posla. Fakultet nisam mogla dotjerati do kraja nego sam ga prebacila u Travnik(surova zalost) sa jednim ispitom. Politicki sam neaktivna i glasala sam jer osjecam da je to duznost svakog gradzanina a i jer se mama kao aktivirala od ove godine-sto mi se nije svidilo jer je ona svoju karijeru stekla mukotrpnim radom bez imena iza sebe. Na izborima sam glasala za razlicite ljude i zarazl stranke. Kao mladu osobu izbor SDP me nije zadovoljio za predsjednistvo tako da sam glasala za ono sto je bilo ponudzeno. Moljela bih Vas i ljude kao Vi da se ne povlacite. Ne pratim vijesti jer donose samo crno i danas sam slucajno cula za vasu malu skriptu za borbu protiv zaborava. MI zivimo u jednoj marginaliziranoj zoni gdje mislim da se ovi malo pravilniji boje da istupe ovim malo vise nepravilnijim. Ja mislim da onaj ko se bavi politikom da nikad ne moze biti pravedan ali mislim da postoje bolje i losije opcije. Roditelji su me ucili krivom domoljublju a ja sada samo zalim za svojim gradom slucajem i za svojom drzavom prokletom avlijom. Ove godine imam priliku da idem odavde sa poslom i da radim master sa drugim drzavljanstvom a to me toliko boli .Dosla sam do te mjere da imam i previse novca ali da se osjecam socijalno ugrozeno sa svih strana. Nekad me i ne boli pomisao na odlazak koliko me boli pomisao da su moji roditelji porazeni ljudi i u nacionalnom i u bilo kojem identifikacijskom smislu nakon sto su imali jednu takvu fizicku i psihicku traumu kao sto je rat. Kao sto ste vi istupili-mislim da mnogi ljudi vriste u sebi da istupe. Covjek sam koji mislim da je uvijek onaj kojeg mrze bas onaj koji je u pravu. Ja nisam uz svaku SDP-ovu i iskreno da Vam kazem ne volim SDP-ovu politiku koristenja drugovi i drugarice da privuku narod. Ja sam predratno djete ili djete rata,ja znam za ovu drzavu i voljela bih nesto zdravije. PIsem Vam da znate da Vam se ljudi dive i vise no sto mislite.NE SMIJETE STAT! Veliki pozdrav iz Mostara

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nemaš pojma koliko si me dirnula. Ne samo mene....mnoge. Hvala ti. Sretno ti. Puno pozdrava.

      Izbriši
  2. Nisam mogao vjerovati, sretan sam i ponovno sam financijski stabilan i zahvaljujem Bogu što ovakve kreditne tvrtke još uvijek postoje na ovim prijevarama posvuda, savjetujte svima koji trebaju posuditi kredit e-poštom (davidsonalbertloan@gmail.com) nikad ne uspijete i vaš će se život promijeniti kao i moj. Brzo kontaktirajte (davidsonalbertloan@gmail.com) danas i uzmite svoj zajam od njih. Obavezno kontaktirajte DAVIDSON ALBERT LOAN COMPANY za vaš kredit, jer sam uspješno dobio svoj kredit od ove tvrtke bez ikakvog stresa. Posjetite njihovu e-poštu. (davidsonalbertloan@gmail.com) com) nikada te neće iznevjeriti i tvoj život će se promijeniti kao i moj. Brzo kontaktirajte (davidsonalbertloan@gmail.com) danas i uzmite svoj zajam od njih. Obavezno kontaktirajte DAVIDSON ALBERT LOAN COMPANY za vaš kredit, jer sam uspješno dobio svoj kredit od ove tvrtke bez ikakvog stresa. Posjetite njihovu e-poštu. (davidsonalbertloan@gmail.com) com) nikada te neće iznevjeriti i tvoj život će se promijeniti kao i moj. Brzo kontaktirajte (davidsonalbertloan@gmail.com) danas i uzmite svoj zajam od njih. Obavezno kontaktirajte DAVIDSON ALBERT LOAN COMPANY za vaš kredit, jer sam uspješno dobio svoj kredit od ove tvrtke bez ikakvog stresa. Posjetite njihovu e-poštu. (davidsonalbertloan@gmail.com)

    OdgovoriIzbriši
  3. Nisam mogao vjerovati, sretan sam i ponovno sam financijski stabilan i zahvaljujem Bogu što ovakve kreditne tvrtke još uvijek postoje na ovim prijevarama posvuda, savjetujte svima koji trebaju posuditi kredit e-poštom (davidsonalbertloan@gmail.com) nikad ne uspijete i vaš će se život promijeniti kao i moj. Brzo kontaktirajte (davidsonalbertloan@gmail.com) danas i uzmite svoj zajam od njih. Obavezno kontaktirajte DAVIDSON ALBERT LOAN COMPANY za vaš kredit, jer sam uspješno dobio svoj kredit od ove tvrtke bez ikakvog stresa. Posjetite njihovu e-poštu. (davidsonalbertloan@gmail.com) com) nikada te neće iznevjeriti i tvoj život će se promijeniti kao i moj. Brzo kontaktirajte (davidsonalbertloan@gmail.com) danas i uzmite svoj zajam od njih. Obavezno kontaktirajte DAVIDSON ALBERT LOAN COMPANY za vaš kredit, jer sam uspješno dobio svoj kredit od ove tvrtke bez ikakvog stresa. Posjetite njihovu e-poštu. (davidsonalbertloan@gmail.com) com) nikada te neće iznevjeriti i tvoj život će se promijeniti kao i moj. Brzo kontaktirajte (davidsonalbertloan@gmail.com) danas i uzmite svoj zajam od njih. Obavezno kontaktirajte DAVIDSON ALBERT LOAN COMPANY za vaš kredit, jer sam uspješno dobio svoj kredit od ove tvrtke bez ikakvog stresa. Posjetite njihovu e-poštu. (davidsonalbertloan@gmail.com) {{}} ??

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi s ovog bloga

Top 10 ubleha SDP-a BPK-a

A za koga glasati? Šta smo izabrali na izborima 2010 i Liste za izbore 2014