(Ne)zgodna rasprava Vlade o nečemu što nije trebalo da me se tiče


Od strane Ministarstva za socijalnu politiku BPK,  25.12.2009. godine vrši se povrat svih zahtjeva za isplatu naknada koje su tokom 2009. godine uputili iz JU Centar za socijalni rad BPK Goražde, jer  je Ministarstvo za finansije aktom od 29.01.2009. godine tražilo  od Centra za socijalni rad da razmotri opravdanost odobravanja mjesečnih naknada i sugeriralo da ubuduće ne odobravaju ovu vrstu naknade, s obzirom na činjenicu da su štićenici sa područja BPK Goražde, čijim je starateljima odobravana mjesečna naknada, uglavnom smješteni u odgovarajuće ustanove i da centri za socijalni rad u Federaciji BiH ne odobravaju naknade starateljima u slučajevima kada su štićenici zbrinuti u odgovarajućim ustanovama.

Centar za socijalni rad svojim aktom od 08.04.2010. godine  ponovno dostavlja zahtjeve za isplatu naknada starateljima, i to pojedinačne zahtjeve svih uposlenih koji su imenovani za vršenje dužnosti staratelja, u kojima se traži isplata svih dosadašnjih potraživanja na ime naknada za starateljstvo.


Vlada BPK na svojoj sjednici održanoj 26.07.2010. godine donosi zaključak da se isplati polovina potraživanja, a staratelji podnose ovjerene izjave o o prihvatanju 50% vrijednosti obračunate mjesečne naknade i pregledom obračunatih, a neisplaćenih naknada.

(Napomena: Pijaca! Nikad mi neće biti jasno otkud nekom pravo da ovako raspolaže budžetom.)

Budući da nije došlo do realizacije tog zaključka o isplati 50% iznosa, odnosno do  isplate obračunatih neisplaćenih novčanih naknada za rad staratelja od strane Ministarstva za finansije BPK, šest staratelja, odnosno uposlenika Centra za socijalni rad u periodu od 10.11. do 02.12.2010. godine podnijelo je pojedinačne tužbe pred Općinskim sudom Goražde zbog naplate neisplaćenih naknada za obavljanje poslova starateljstva.


Smatrajući da je moja uloga kao ministrice i uloga samog Ministarstva za socijalnu politiku, zdravstvo, raseljena lica i izbjeglice BPK Goražde da između ostalog osigura odgovoran, stabilan i zakonit rad Centra za socijalni rad, o svemu sam sačinila informaciju, koju sam u martu 2011. godine delegirala na raspravu Vladi, i uz koju sam predložila zaključak sljedećeg sadržaja:

1. Poništava se Zaključak Vlade BPK Goražde o davanju saglasnosti na Prijedlog zaključka broj: 03-05-1535/10 od 24.09.2010.  (Napomena: Zaključak o isplati 50% iznosa)

2. Nalaže se direktoru JU Centar za socijalni rad Bosansko – podrinjskog kantona Goražde da u roku od 30 dana preispita sva donesena rješenja o vršenju dužnosti  staratelja i rješenja o odobravanju mjesečne naknade za rad staratelja na ime vršenja poslova staratelja staratelje koji starateljstvo vrše nad štićenicima koji su smješteni u obrazovno-odgojnu, zdravstvenu ili drugu ustanovu i ista stavi van snage, a ako su ispunjeni uslovi za poništavanje da predmetna rješenja poništi.

3. Nalaže se direktoru JU Centar za socijalni rad Bosansko – podrinjskog kantona Goražde da odmah nakon stavljanja rješenja van snage odnosno poništavanja štićenicima koji su smješteni u obrazovno-odgojnu, zdravstvenu ili drugu ustanovu imenuje staratelje ili stručnu osobu zaposlenu u organu starateljstva ali samo za one poslove koje navedene ustanove ne vrše u okviru svojih redovnih djelatnosti. 

4. Zadužuje se Upravni odbor JU Centar za socijalni rad Bosansko – podrinjskog kantona Goražde da poduzme sve potrebne mjere za realizaciju tačke 2. i tačke 3. zaključka.

5.   Zaključak stupa na snagu danom donošenja.


Svima koji poznaju pravo, ovaj zaključak će zvučati ispravan!

Međutim, namjerno ili nenamjerno moj postupak je od strane bivše direktorice– osobe  koja je radnicima omogućila da primaju novac, protumačen kao zlonamjeran, te se moralo učiniti sve da se čista i jasna situacija zakomplicira.

Svi znate u šta se sve na kraju pretvorilo. Pročitajte moj  prijedlog zaključka? Da li je bio tako zlonamjeran, da kolege ministri s premijerom na čelu naprave sljedeće:


Iak o je običaj da se određena tačka dnevnog reda ne raspravlja bez prisustva resornog ministra, na sjednici Vlade se praktično koristi moje odsustvo sa sjednice, da bi se „ispravila stvar“.

U prilogu je cijeli tok te tačke (Posjedujem snimak sa sjednice).




SJEDNICA VLADE BPK GORAŽDE, APRIL 2011.

4. tačka dnevnog reda

Emir Frašto: Sad je razmatranje Informacija o vršenju poslova neposrednog starateljstva Centra za socijalni rad BPK Goražde, to je tačka koju smo počinjali pa vraćali. Znači, zahtjev za uvrštavanje u dnevni red, da ovo zanemarimo ovaj propratni materijal, tako obrazloženje da, i informaciju ad akta, .....

(Napomena: Ovo znači da se zanemare materijali koje sam ja kao resorna ministrica dostavila!)

.....znači predlažemo da se ukine ili poništi Odluka Vlade o davanju saglasnosti na prijedlog zaključka taj i taj, (razgovor) molim vas da me slušate, želim da ovo malo promjenim, imatel' vi prijedlog?

(Napomena: Tražila sam da se poništi zaključak o 50%, jer gubi svoj smisao uz tužbe radnika na sudu.)

Emir Sijerčić: Ne, ne obrazložite vi, ovo nije stvarno u dobrom, nije u redu tačka.

Emir Frašto: E dobro,onda hajde, znači, zaključak, ukida se odluka o, hoćemo li reći zaključkom ili...

Emir Sijerčić: Stavlja se van snage zaključak Vlade o davanju saglasnosti na prijedlog, ako hoćete to, pa ću vam objasniti šta znači pojam stavljanja van snage (Radmila Janković: ne treba), a šta  poništavanje, razlike su ogromne.

Emir Frašto: Znači stavlja se van snage je okvir koji ne zadovoljava.

Demir Imamović: Objektivni efekti, znači za očekivati je, vi u skladu s tim zaključkom, vi date saglasnost da se poništi ono 50 % da ide umanjenje - koji su oni prihvatili.

Emir Frašto: Ma čekajte, znači mi želimo da oni ne primaju...

Alma Delizaimović: To je drugi sud, stvar (nečuje se)....       

Emir Frašto: E pa recite kako to da kažemo, da od dašnjeg dana, od ovog mjeseca više to ne primaju- to želim da se i mislim da smo tu postigli saglasnost i ne vraćamo se ni na šta, ne pričamo ni o čemu, može tako?

Radmila Janković: Mogul' malo?

Emir Frašto: Izvolite.

Radmila Janković: Hvala, mada mislim Ministrica obrazovanja, što kaže najkompetentnija kao i Ministar za socijalnu politiku koji je u to vrijeme bio, evo ministar Imamović, međutim, ono što kad se pogleda ovako, prvo imamo taj zaključak, tačku jedan novog zaključka kojim odmah poništavamo taj zaključak Vlade. Zaključak Vlade je posledica nekog rada, predhodnog Ministarstva i Centra za socijalnu politiku. Obzirom da Centar za, odnosno Ministarstvo za socijalnu politiku vrši nadzor nad radom Centra za socijalnu rad, mi prvo nešto poništavamo pa ćemo sledećim tačkama kao poništiti nešto drugo. Mislim da mi ne trebamo uopšte da poništavamo ove tačke 2, 3, nas se ne treba da tiču kao Vlade, ovo je prethodno pitanje koje treba da uradi Ministarstvo za socijalnu politiku, a onda kad sve to uradi Ministarstvo, tačka 1 ovog zaključka ona je praktično sama po sebi stavljena van snage. Nemamo ovdje možda za vas nemamo taj zaključak, on se tiče davanja saglasnosti na sporazum. Taj sporazum je u to vrijeme kad je ministar Imamović ponudio Vladi bilo idealno i fantastično rješenje, iz razloga što je išlo na 50 % i Vlada je to zaista podržala. Zašto se nije istrajalo, zbog čega nije došlo do realizacije tog sporazuma, ja ne bih zaista u to ulazila jer to se tiče već domena drugog Ministarstva, odnosno dva ministarstva koji su trebali da izvrše taj zaključak. Tako da bi mi ovakvim potezom praktično išli naopačke, je li rekoh onako najbanalnije, znači poslednje nešto što se tiče tačke 1 ovog zaključka, a nadležnost Ministarstva je da preispita starateljstvo, znači kad vidi ta rješenja jesul' u skladu sa zakonom, nisu u skladu, odnosno više nećemo dovodit' u pitanje zakonitost ako kažemo proizilaze iz porodičnog zakona itd, a ovo što govori sekretar takođe, Zakon o upravnom postupku je vrlo jasan i decidan, a što kažu onako kad se neko nebavi tom profesijom velika i drastična je razlika između poništava i ukida.

Emir Frašto: Dobro, možete meni oprostiti, ja želim...

Radmila Janković: Ne, ne vama niste vi, ovo je prijedlog, ovo je u zaključku Premijeru, tako da vi...

Emir Frašto: Na prijedlog koji bi možda u tom pravcu iš'o, još Ministarstvo da kaže „da“ i vi i to bi bilo to, al u tom pravcu koji vi govorite.

Radmila Janković: Ja dozvoljavam, naravno.

Emir Frašto: Zaključak, znači, prima se k znanju Informacija o starateljstvu kao obliku zaštite maloljetnih osoba bez roditeljskog staranja i punoljetnih osoba koje nisu sposobne ili koje nisu u mogućnosti  starati se (telefon), izvinite.

Emir Frašto: Ministrice molim vas, vodite sastanak..

(Napomena: Osobi koja je potpisala sporna rješenja daje u ruke da određuje tok sjednice i sadržaj zaključka?!)

Alma Delizaimović: Uredu, znači prva tačka ovog zaključka bila bi da se prima k znanju Informacija o starateljstvu kao obliku zaštite maloljetnih osoba bez roditeljskog staranja i punoljetnih osoba koje nisu sosobne ili koje nisu u mogućnosti starati se o sebi, svojim pravima, obavezama, interesima predložena od strane Ministarstva za socijalnu politiku, zdravstvo, raseljena lica i izbjeglice BPK Goražde. ...

(Napomena:  Informacija koju sam ja dostavila Vladi zvala se „ Informacija o nekim aspektima vršenja poslova neposrednog starateljstva u JU Centar za socijalni rad Goražde kao organu starateljstva“, tako da je Vlada usvajala neku informaciju koju nije delegiralo Ministarstvo!)


....Drugi stav, tj., druga tačka nalaže se Upravnom odboru i VD Direktoru Centra za socijalni rad da u roku od 15. dana od dana stupanja na snagu ovog zaključka izvrše dopunu pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji te sistematizuju novo radno mjesto stručni saradnik za poslove starateljstva-2 izvršioca koji će u okviru svojih radnih zadataka vršiti i dužnost staratelja za štićenike koji su smješteni u odgovarajuće ustanove. I 3., nalaže se Upravnom odboru odnosno VD Direktoru da nakon procedure usvajanja i davanja saglasnosti na izmjene i dopune Pravilnika ukine i stavi van snage rješenja o odobravanju mjesečnih novčanih naknada na ime vršenja poslova starateljstva za one uposlenike Centra čija se isplata vrši iz Budžeta BPK Goražde. Eto, to je otprilike ovo što je.

(Napomena: Moj prijedlog je bio da se naloži da se rješenja o naknadama odmah stave van snage, a o zapošljavanju dva nova lica koja će raditi na poslovima starateljstva nisam predložila ni slova! Primjećujete li ogromnu raziku između onoga što sam ja predlagala i onoga što je izrekla Delizaimović? Pored toga, još nešto je bitno: Ima radnica Centra koje su cijelo vrijeme, sve ove godine, primale naknadu ne iz budžeta nego direktno iz socijalnih primanja štićenika - svaki mjesec sa kartice skinu prvo sebi iznos na koji imaju pravo, a štićeniku šta ostane! Njima se pravo na naknadu ne ukida ovim što predlaže ministrica Delizaimović.)


Radmila Janković: Izvinjavam se, to je zaključak Vlade, je li?

Muhamed Hadžić: Ja se izvinjavam.

Alma Delizaimović: Ministarstva.

(Napomena: Ova laž me i dan danas zaboli!)

Muhamed Hadžić: Ako mogu samo.

Alma Delizaimović: Može.

Muhamed Hadžić: Da pojasnim. Ovo što je pred vama, dakle, prijedlog zaključka, Ministrica je insistirala i osobno je pripremala, dakle ovaj zaključak, prijedlog zaključka, mada je u ministarstvu postojalo drugačije razmišljanja o rješenju ovog problema. To predhodni ministar zna, gospodin Imamović, na koji način smo mi pokušavali riješiti ovo pitanje. Činjenica je dakle, u informaciji imate, tu sve šta je u principu, dakle cijelu genezu, hronologiju slučaja, mi smo pokušali na neki način da to riješimo kroz dakle dogovor  sa uposlenicima koji su imenovani za vršenje neposrednog starateljstva u organu starateljstva, dakle u skladu sa Porodičnim zakonom i uspjeli smo dakle da dogovorimo da to bude, ovaj 50 %. To su prethodna dugovanja koje su oni imali. To je urađeno i taj je zaključak Vlade iz prošle godine, koji se govori i u informaciji ovdje, on je i naznačen, znači da ovaj, međutim problem je u tome što se taj zaključak Vlade nije ispoštovao do kraja, što kaže ministrica Janković, apsolutno ne ulazim u to ko je u tom dijelu da tako kažem nije ispoštovao zaključak. U međuvremenu se desilo da je jedan broj uposlenika, dakle njih 6, pokrenulo tužbe kod nadležnog suda za potraživanje tih naknada i taj je sudski spor trenutno još uvijek u toku. Činjenica je da je jedna tranša, dakle isplaćena je jedna  trećina od ukupnih dugovanja po tom osnovu. Ovo je jedini prijedlog načina u Ministarstvu koji smo mi predlagali da se sistematizuje novo radno mjesto, dakle jedan uposlenik ili 2 izvršioca koji će samo obavljati te poslove, dakle koji će primati plaću samo za tu vrstu poslova. Dakle, tu bi se još uključio i promocija hraniteljstva itd. alternativnih oblika zbrinjavanja, da sada ne  govorim o opisu poslova tih ljudi. Dakle time bi se, na taj način bi se stavili van snage odnosno ukinala ta rješenja i o imenovanju staratelja i o utvrđivanju naknade. To je jedini način na koji smo mi predložili, dakle da se neposredno starateljstvo vrši putem osobe koja će biti uposlena koja će raditi samo i isključivo te poslove. Dakle, time praktično ukidamo ta rješenja i staratelje koji su obavljali. To zaista vi sa ekonomske strane sa ekonomskog stajališta daleko je prihvatljivije nego ići u ovakve dubioze koje jednostavno nemaju kraja.

(Napomena: Muhamed Hadžić je stručni savjetnik u Ministarstvu, koji sebi daje za pravo da kaže da  je ministrica predlagala jedno, a "mi"  predlagali  drugo, "ministrica predlagala jedno, ministarstvo drugo", pri čemu je on jedini uposlenik u Ministarstvu koji radi na poslovima socijalne politike.  Pa sad ti radi s ovako ambicioznim osobama?!)

Emir Frašto: Prvo jeste se složili sa ovim zaključkom?

Alma Delizaimović: Upravo smo diskutovali.

Emir Frašto: Je li vaša diskusija u tom pravcu?

Muhamed Hadžić: Da.da apsolutno.Ja sam samo htio Premijeru da ovaj...

Emir Frašto: Ukažete potrebu da treba dva zaposlena i da ovim ukidanjem će biti plata maltene obezbjeđena ovim. To je kratko dva člana.

Demir Imamović: Mogu li?

Emir Frašto: Samo izvoli.

Demir Imamović: Da kažem ovdje zvanično. Vidite ,ovdje mislim da je jednu veliku pometnju ovaj Ured za reviziju BPK Goražde, revizija kaže da se izvrše naplate za obavljanje poslova starateljstva BPK Goražde. Šta je on, meni je jako bitno, znači, ovo je za sve, ovo možemo sad mi sve, ovo je jedno što je Vlada i Upravni odbor sve što je donijelo Ministarstvo prije Ured za reviziju je rek'o da to ništa, parafraziram, kao da to nije u redu da je nešto drugo u redu.  Al' pogledajte šta je on naš'o, Ured za reviziju je gled'o zakone, odluke, rješenja, zaključke sve je on uzeo, sva dokumenta je on uzeo analizirati,  taj Ured za reviziju je prvi predložio da se poništi taj zaključak na neki način Vlade koji je donijela, al' pogledajte šta je njemu bitno, šta ovdje stoji, to stoji u tom izvještaju Ureda za reviziju stoji, da je konstatovao: Izvještaj staratelja ne dokazuje značajno zalaganje staratelja u zaštiti prava i interesa štićenika. Dobro, organ starateljstva nije utvrdio kriterije po kojima bi bio utvrđen minimum poslova zaštite štićenikovih prava i interesa, da je ocjena kojom je izvještaj staratelja vršio stručni tim ili tim imenovanja, ne postoji odluka Upravnog odbora, članovi stručnog tima u usvajanju izvještaja ujedno su staratelji. Šta je rek'o drugim riječima da im je štur izvještaj, potom Premijeru, po tom kriteriju, ovaj Kanton bi trebao, tražili bi da nam isplate da nam svi uposlenici trebali bi da vrate platu za prethodnih 12 godina.

Alma Delizaimović: Taj revizor jel' on sebi platu zaradio?

Emir Frašto: Da ne idemo u tom pravcu, dakle imate taj materijal, vi prije svega imate predloženi zaključak, koji, kako sam razumio svi prihvatate, znači pitam vas jestel' saglasni sa predloženim novo predloženim zaključkom da ga usvojimo, obzirom da nema dvoje, jednoglasno je usvojen, nema niko protiv, nema ni suzdržanih, uz znači podršku i predstavnika Ministarstva zaključak se usvaja. Hvala.




I tako je Vlada aspolutno izignorisala moj prijedlog, štaviše, Alma Delizaimović i Muhamed Hadžić su rekli da je promijenjen, uz podršku Emira Frašta, te donijela novi prijedlog koji s mojim nije imao niti jedne suštinske veze.... čak ni kod ukidanja prava na naknadu.

Da ne pominjem da je Vlada u prošlom sazivu, čak i pored donošenja zaključka o 50% iznosa, ostavila na snazi rješenja o naknadama staratelja.

Mislim da će svi oni koji moj postupak nisu razumjeli sada razumjeti šta su mi uradili iza leđa i zašto je moj dalji ostanak za stolom Vlade bio nemoguć, bez obzira na njihove tvrdnje da sam imala iste šanse. Nisam. Naprotiv, ovim postupkom od strane Vlade BPK  nanesena mi je šteta, koja će kasnije poprimiti svoje prave razmjere i  biti nemjerljivo veća.

I ne halalim je.


Što se štićenika tiče, podaci na dan kad je Vlada „raspravljala“ o starateljstvu bili su sljedeći:

Ukupan broj staratelja iz reda zaposlenih koji su imali  rješenja o naknadi: 10;

Ukupan broj štićenika: 38– svi smješteni u ustanove.

Ukupan broj štićenika nad kojima su staratelji bili radnici Centra: 33.

Broj ustanova: 11.

Iz budžeta se za plaćanje naknada po ovom osnovu (staratelji zaposleni u Centru) trebalo isplaćivati neto: mjesečno: 3.737, 50 KM; godišnje: 44.850 KM.





Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Top 10 ubleha SDP-a BPK-a

Izložba mojih odbijenica u 2014: Naći posao bez štele u BiH......nemoguća misija

A za koga glasati? Šta smo izabrali na izborima 2010 i Liste za izbore 2014