(Ne)zgodna rasprava Vlade o nečemu što nije trebalo da me se tiče
Od strane
Ministarstva za socijalnu politiku BPK, 25.12.2009. godine vrši se povrat svih
zahtjeva za isplatu naknada koje su tokom 2009. godine uputili iz JU Centar za
socijalni rad BPK Goražde, jer je Ministarstvo
za finansije aktom od 29.01.2009. godine tražilo od Centra za socijalni rad da razmotri
opravdanost odobravanja mjesečnih naknada i sugeriralo da ubuduće ne odobravaju
ovu vrstu naknade, s obzirom na činjenicu da su štićenici sa područja BPK
Goražde, čijim je starateljima odobravana mjesečna naknada, uglavnom smješteni
u odgovarajuće ustanove i da centri za socijalni rad u Federaciji BiH ne
odobravaju naknade starateljima u slučajevima kada su štićenici zbrinuti u
odgovarajućim ustanovama.
Centar za socijalni rad svojim aktom od 08.04.2010.
godine ponovno dostavlja zahtjeve za
isplatu naknada starateljima, i to pojedinačne zahtjeve svih uposlenih koji su
imenovani za vršenje dužnosti staratelja, u kojima se traži isplata svih
dosadašnjih potraživanja na ime naknada za starateljstvo.
Vlada BPK na
svojoj sjednici održanoj 26.07.2010. godine donosi zaključak da se isplati
polovina potraživanja, a staratelji podnose ovjerene izjave o o prihvatanju 50%
vrijednosti obračunate mjesečne naknade i pregledom obračunatih, a neisplaćenih
naknada.
(Napomena: Pijaca! Nikad mi neće biti jasno otkud nekom pravo da ovako raspolaže budžetom.)
Budući da
nije došlo do realizacije tog zaključka o isplati 50% iznosa, odnosno do isplate obračunatih neisplaćenih novčanih
naknada za rad staratelja od strane Ministarstva za finansije BPK, šest
staratelja, odnosno uposlenika Centra za socijalni rad u periodu od 10.11. do
02.12.2010. godine podnijelo je pojedinačne tužbe pred Općinskim sudom Goražde
zbog naplate neisplaćenih naknada za obavljanje poslova starateljstva.
Smatrajući da je moja uloga kao ministrice i uloga samog
Ministarstva za socijalnu politiku, zdravstvo, raseljena lica i izbjeglice BPK
Goražde da između ostalog osigura odgovoran, stabilan i zakonit rad Centra
za socijalni rad, o svemu sam sačinila informaciju, koju sam u martu 2011. godine delegirala na
raspravu Vladi, i uz koju sam predložila zaključak sljedećeg sadržaja:
1. Poništava se Zaključak Vlade BPK Goražde o davanju saglasnosti na Prijedlog zaključka broj: 03-05-1535/10 od 24.09.2010. (Napomena: Zaključak o isplati 50% iznosa)
2. Nalaže se direktoru JU Centar za socijalni rad Bosansko – podrinjskog kantona Goražde da u roku od 30 dana preispita sva donesena rješenja o vršenju dužnosti staratelja i rješenja o odobravanju mjesečne naknade za rad staratelja na ime vršenja poslova staratelja staratelje koji starateljstvo vrše nad štićenicima koji su smješteni u obrazovno-odgojnu, zdravstvenu ili drugu ustanovu i ista stavi van snage, a ako su ispunjeni uslovi za poništavanje da predmetna rješenja poništi.
3. Nalaže se direktoru JU Centar za socijalni rad Bosansko – podrinjskog kantona Goražde da odmah nakon stavljanja rješenja van snage odnosno poništavanja štićenicima koji su smješteni u obrazovno-odgojnu, zdravstvenu ili drugu ustanovu imenuje staratelje ili stručnu osobu zaposlenu u organu starateljstva ali samo za one poslove koje navedene ustanove ne vrše u okviru svojih redovnih djelatnosti.
4. Zadužuje se Upravni odbor JU Centar za socijalni rad Bosansko – podrinjskog kantona Goražde da poduzme sve potrebne mjere za realizaciju tačke 2. i tačke 3. zaključka.
5. Zaključak stupa na snagu danom donošenja.
1. Poništava se Zaključak Vlade BPK Goražde o davanju saglasnosti na Prijedlog zaključka broj: 03-05-1535/10 od 24.09.2010. (Napomena: Zaključak o isplati 50% iznosa)
2. Nalaže se direktoru JU Centar za socijalni rad Bosansko – podrinjskog kantona Goražde da u roku od 30 dana preispita sva donesena rješenja o vršenju dužnosti staratelja i rješenja o odobravanju mjesečne naknade za rad staratelja na ime vršenja poslova staratelja staratelje koji starateljstvo vrše nad štićenicima koji su smješteni u obrazovno-odgojnu, zdravstvenu ili drugu ustanovu i ista stavi van snage, a ako su ispunjeni uslovi za poništavanje da predmetna rješenja poništi.
3. Nalaže se direktoru JU Centar za socijalni rad Bosansko – podrinjskog kantona Goražde da odmah nakon stavljanja rješenja van snage odnosno poništavanja štićenicima koji su smješteni u obrazovno-odgojnu, zdravstvenu ili drugu ustanovu imenuje staratelje ili stručnu osobu zaposlenu u organu starateljstva ali samo za one poslove koje navedene ustanove ne vrše u okviru svojih redovnih djelatnosti.
4. Zadužuje se Upravni odbor JU Centar za socijalni rad Bosansko – podrinjskog kantona Goražde da poduzme sve potrebne mjere za realizaciju tačke 2. i tačke 3. zaključka.
5. Zaključak stupa na snagu danom donošenja.
Svima koji
poznaju pravo, ovaj zaključak će zvučati ispravan!
Međutim, namjerno
ili nenamjerno moj postupak je od strane bivše direktorice– osobe koja je radnicima omogućila da primaju novac,
protumačen kao zlonamjeran, te se moralo učiniti sve da se čista i jasna
situacija zakomplicira.
Svi znate u
šta se sve na kraju pretvorilo. Pročitajte moj prijedlog zaključka? Da li je bio tako
zlonamjeran, da kolege ministri s premijerom na čelu naprave sljedeće:
Iak o je
običaj da se određena tačka dnevnog reda ne raspravlja bez prisustva resornog
ministra, na sjednici Vlade se praktično koristi moje odsustvo sa sjednice, da
bi se „ispravila stvar“.
U prilogu je cijeli
tok te tačke (Posjedujem snimak sa sjednice).
SJEDNICA VLADE BPK GORAŽDE, APRIL 2011.
4. tačka dnevnog reda
4. tačka dnevnog reda
Emir Frašto: Sad je razmatranje Informacija o
vršenju poslova neposrednog starateljstva Centra za socijalni rad BPK Goražde,
to je tačka koju smo počinjali pa vraćali. Znači, zahtjev za uvrštavanje u dnevni red, da ovo zanemarimo ovaj
propratni materijal, tako obrazloženje da, i informaciju ad akta, .....
(Napomena: Ovo znači da se zanemare
materijali koje sam ja kao resorna ministrica dostavila!)
.....znači
predlažemo da se ukine ili poništi Odluka Vlade o davanju saglasnosti na
prijedlog zaključka taj i taj, (razgovor) molim vas da me slušate, želim da ovo
malo promjenim, imatel' vi prijedlog?
(Napomena: Tražila sam da se poništi zaključak o 50%,
jer gubi svoj smisao uz tužbe radnika na sudu.)
Emir Sijerčić: Ne, ne obrazložite vi, ovo nije
stvarno u dobrom, nije u redu tačka.
Emir Frašto: E dobro,onda hajde, znači, zaključak,
ukida se odluka o, hoćemo li reći zaključkom ili...
Emir Sijerčić: Stavlja se van snage zaključak Vlade
o davanju saglasnosti na prijedlog, ako hoćete to, pa ću vam objasniti šta
znači pojam stavljanja van snage (Radmila Janković: ne treba), a šta poništavanje, razlike su ogromne.
Emir Frašto: Znači stavlja se van snage je okvir
koji ne zadovoljava.
Demir Imamović: Objektivni efekti, znači za očekivati
je, vi u skladu s tim zaključkom, vi date saglasnost da se poništi ono 50 % da
ide umanjenje - koji su oni prihvatili.
Emir Frašto: Ma čekajte, znači mi želimo da oni ne
primaju...
Alma Delizaimović: To je drugi sud, stvar (nečuje se)....
Emir Frašto: E pa recite kako to da kažemo, da od
dašnjeg dana, od ovog mjeseca više to ne primaju- to želim da se i mislim da
smo tu postigli saglasnost i ne vraćamo se ni na šta, ne pričamo ni o čemu,
može tako?
Radmila Janković: Mogul' malo?
Emir Frašto: Izvolite.
Radmila Janković: Hvala, mada mislim Ministrica
obrazovanja, što kaže najkompetentnija kao i Ministar za socijalnu politiku
koji je u to vrijeme bio, evo ministar Imamović, međutim, ono što kad se
pogleda ovako, prvo imamo taj zaključak, tačku jedan novog zaključka kojim
odmah poništavamo taj zaključak Vlade. Zaključak Vlade je posledica nekog rada,
predhodnog Ministarstva i Centra za socijalnu politiku. Obzirom da Centar za,
odnosno Ministarstvo za socijalnu politiku vrši nadzor nad radom Centra za
socijalnu rad, mi prvo nešto poništavamo pa ćemo sledećim tačkama kao poništiti
nešto drugo. Mislim da mi ne trebamo uopšte da poništavamo ove tačke 2, 3, nas
se ne treba da tiču kao Vlade, ovo je prethodno pitanje koje treba da uradi
Ministarstvo za socijalnu politiku, a onda kad sve to uradi Ministarstvo, tačka
1 ovog zaključka ona je praktično sama po sebi stavljena van snage. Nemamo
ovdje možda za vas nemamo taj zaključak, on se tiče davanja saglasnosti na
sporazum. Taj sporazum je u to vrijeme kad je ministar Imamović ponudio Vladi
bilo idealno i fantastično rješenje, iz razloga što je išlo na 50 % i Vlada je
to zaista podržala. Zašto se nije istrajalo, zbog čega nije došlo do
realizacije tog sporazuma, ja ne bih zaista u to ulazila jer to se tiče već
domena drugog Ministarstva, odnosno dva ministarstva koji su trebali da izvrše
taj zaključak. Tako da bi mi ovakvim potezom praktično išli naopačke, je li
rekoh onako najbanalnije, znači poslednje nešto što se tiče tačke 1 ovog zaključka,
a nadležnost Ministarstva je da preispita starateljstvo, znači kad vidi ta
rješenja jesul' u skladu sa zakonom, nisu u skladu, odnosno više nećemo dovodit'
u pitanje zakonitost ako kažemo proizilaze iz porodičnog zakona itd, a ovo što
govori sekretar takođe, Zakon o upravnom postupku je vrlo jasan i decidan, a
što kažu onako kad se neko nebavi tom profesijom velika i drastična je razlika
između poništava i ukida.
Emir Frašto: Dobro, možete meni oprostiti, ja
želim...
Radmila Janković: Ne, ne vama niste vi, ovo je
prijedlog, ovo je u zaključku Premijeru, tako da vi...
Emir Frašto: Na prijedlog koji bi možda u tom
pravcu iš'o, još Ministarstvo da kaže „da“
i vi i to bi bilo to, al u tom pravcu koji vi govorite.
Radmila Janković: Ja dozvoljavam, naravno.
Emir Frašto: Zaključak, znači, prima se k znanju
Informacija o starateljstvu kao obliku zaštite maloljetnih osoba bez
roditeljskog staranja i punoljetnih osoba koje nisu sposobne ili koje nisu u
mogućnosti starati se (telefon),
izvinite.
Emir Frašto: Ministrice molim vas, vodite
sastanak..
(Napomena:
Osobi koja je potpisala sporna rješenja daje u ruke da određuje tok sjednice i
sadržaj zaključka?!)
Alma Delizaimović: Uredu, znači prva tačka ovog
zaključka bila bi da se prima k znanju Informacija
o starateljstvu kao obliku zaštite maloljetnih osoba bez roditeljskog staranja
i punoljetnih osoba koje nisu sosobne ili koje nisu u mogućnosti starati se o
sebi, svojim pravima, obavezama, interesima predložena od strane
Ministarstva za socijalnu politiku, zdravstvo, raseljena lica i izbjeglice
BPK Goražde. ...
(Napomena: Informacija
koju sam ja dostavila Vladi zvala se „ Informacija o nekim aspektima vršenja
poslova neposrednog starateljstva u JU Centar za socijalni rad Goražde kao
organu starateljstva“, tako da je Vlada
usvajala neku informaciju koju nije delegiralo Ministarstvo!)
....Drugi stav, tj., druga tačka nalaže se Upravnom
odboru i VD Direktoru Centra za socijalni rad da u roku od 15. dana od dana
stupanja na snagu ovog zaključka izvrše
dopunu pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji te sistematizuju
novo radno mjesto stručni saradnik za poslove starateljstva-2 izvršioca
koji će u okviru svojih radnih zadataka vršiti i dužnost staratelja za
štićenike koji su smješteni u odgovarajuće ustanove. I 3., nalaže se Upravnom
odboru odnosno VD Direktoru da nakon
procedure usvajanja i davanja saglasnosti na izmjene i dopune Pravilnika ukine
i stavi van snage rješenja o odobravanju mjesečnih novčanih naknada
na ime vršenja poslova starateljstva za one uposlenike Centra čija se
isplata vrši iz Budžeta BPK Goražde. Eto, to je otprilike ovo što je.
(Napomena: Moj prijedlog
je bio da se naloži da se rješenja o naknadama odmah stave van snage, a o
zapošljavanju dva nova lica koja će raditi na poslovima starateljstva nisam
predložila ni slova! Primjećujete li ogromnu raziku između onoga što sam ja
predlagala i onoga što je izrekla Delizaimović? Pored toga, još nešto je bitno: Ima radnica Centra koje su cijelo vrijeme, sve ove godine, primale naknadu ne iz budžeta nego direktno iz socijalnih primanja štićenika - svaki mjesec sa kartice skinu prvo sebi iznos na koji imaju pravo, a štićeniku šta ostane! Njima se pravo na naknadu ne ukida ovim što predlaže ministrica Delizaimović.)
Radmila Janković: Izvinjavam se, to je zaključak Vlade, je li?
Muhamed Hadžić: Ja se izvinjavam.
Alma Delizaimović: Ministarstva.
(Napomena: Ova laž me i
dan danas zaboli!)
Muhamed Hadžić: Ako mogu samo.
Alma Delizaimović: Može.
Muhamed Hadžić: Da pojasnim. Ovo što je pred vama,
dakle, prijedlog zaključka, Ministrica je insistirala i osobno je pripremala,
dakle ovaj zaključak, prijedlog zaključka, mada je u ministarstvu postojalo
drugačije razmišljanja o rješenju ovog problema. To predhodni ministar zna,
gospodin Imamović, na koji način smo mi pokušavali riješiti ovo pitanje.
Činjenica je dakle, u informaciji imate, tu sve šta je u principu, dakle cijelu
genezu, hronologiju slučaja, mi smo pokušali na neki način da to riješimo kroz
dakle dogovor sa uposlenicima koji su
imenovani za vršenje neposrednog starateljstva u organu starateljstva, dakle u
skladu sa Porodičnim zakonom i uspjeli smo dakle da dogovorimo da to bude, ovaj
50 %. To su prethodna dugovanja koje su oni imali. To je urađeno i taj je
zaključak Vlade iz prošle godine, koji se govori i u informaciji ovdje, on je i
naznačen, znači da ovaj, međutim problem je u tome što se taj zaključak Vlade
nije ispoštovao do kraja, što kaže ministrica Janković, apsolutno ne ulazim u
to ko je u tom dijelu da tako kažem nije ispoštovao zaključak. U međuvremenu se
desilo da je jedan broj uposlenika, dakle njih 6, pokrenulo tužbe kod nadležnog
suda za potraživanje tih naknada i taj je sudski spor trenutno još uvijek u
toku. Činjenica je da je jedna tranša, dakle isplaćena je jedna trećina od ukupnih dugovanja po tom osnovu. Ovo
je jedini prijedlog načina u Ministarstvu koji smo mi predlagali da se
sistematizuje novo radno mjesto, dakle jedan uposlenik ili 2 izvršioca koji će
samo obavljati te poslove, dakle koji će primati plaću samo za tu vrstu poslova.
Dakle, tu bi se još uključio i promocija hraniteljstva itd. alternativnih
oblika zbrinjavanja, da sada ne govorim
o opisu poslova tih ljudi. Dakle time bi se, na taj način bi se stavili van
snage odnosno ukinala ta rješenja i o imenovanju staratelja i o utvrđivanju
naknade. To je jedini način na koji smo mi
predložili, dakle da se neposredno starateljstvo vrši putem osobe koja će biti
uposlena koja će raditi samo i isključivo te poslove. Dakle, time praktično
ukidamo ta rješenja i staratelje koji su obavljali. To zaista vi sa ekonomske
strane sa ekonomskog stajališta daleko je prihvatljivije nego ići u ovakve
dubioze koje jednostavno nemaju kraja.
(Napomena: Muhamed Hadžić je stručni savjetnik u Ministarstvu, koji sebi daje za pravo da kaže da je ministrica predlagala jedno, a "mi" predlagali drugo, "ministrica predlagala jedno, ministarstvo drugo", pri čemu je on jedini uposlenik u Ministarstvu koji radi na poslovima socijalne politike. Pa sad ti radi s ovako ambicioznim osobama?!)
(Napomena: Muhamed Hadžić je stručni savjetnik u Ministarstvu, koji sebi daje za pravo da kaže da je ministrica predlagala jedno, a "mi" predlagali drugo, "ministrica predlagala jedno, ministarstvo drugo", pri čemu je on jedini uposlenik u Ministarstvu koji radi na poslovima socijalne politike. Pa sad ti radi s ovako ambicioznim osobama?!)
Emir Frašto: Prvo jeste se složili sa ovim
zaključkom?
Alma Delizaimović: Upravo smo diskutovali.
Emir Frašto: Je li vaša diskusija u tom pravcu?
Muhamed Hadžić: Da.da apsolutno.Ja sam samo htio
Premijeru da ovaj...
Emir Frašto: Ukažete potrebu da treba dva
zaposlena i da ovim ukidanjem će biti plata maltene obezbjeđena ovim. To je
kratko dva člana.
Demir Imamović: Mogu li?
Emir Frašto: Samo izvoli.
Demir Imamović: Da kažem ovdje zvanično. Vidite ,ovdje
mislim da je jednu veliku pometnju ovaj Ured za reviziju BPK Goražde, revizija
kaže da se izvrše naplate za obavljanje poslova starateljstva BPK Goražde. Šta
je on, meni je jako bitno, znači, ovo je za sve, ovo možemo sad mi sve, ovo je
jedno što je Vlada i Upravni odbor sve što je donijelo Ministarstvo prije Ured
za reviziju je rek'o da to ništa, parafraziram, kao da to nije u redu da je
nešto drugo u redu. Al' pogledajte šta
je on naš'o, Ured za reviziju je gled'o zakone, odluke, rješenja, zaključke sve
je on uzeo, sva dokumenta je on uzeo analizirati, taj Ured za reviziju je prvi predložio da se
poništi taj zaključak na neki način Vlade koji je donijela, al' pogledajte šta
je njemu bitno, šta ovdje stoji, to stoji u tom izvještaju Ureda za reviziju
stoji, da je konstatovao: Izvještaj staratelja ne dokazuje značajno zalaganje
staratelja u zaštiti prava i interesa štićenika. Dobro, organ starateljstva
nije utvrdio kriterije po kojima bi bio utvrđen minimum poslova zaštite
štićenikovih prava i interesa, da je ocjena kojom je izvještaj staratelja vršio
stručni tim ili tim imenovanja, ne postoji odluka Upravnog odbora, članovi
stručnog tima u usvajanju izvještaja ujedno su staratelji. Šta je rek'o drugim
riječima da im je štur izvještaj, potom Premijeru, po tom kriteriju, ovaj
Kanton bi trebao, tražili bi da nam isplate da nam svi uposlenici trebali bi da
vrate platu za prethodnih 12 godina.
Alma Delizaimović: Taj revizor jel' on sebi platu
zaradio?
Emir Frašto: Da ne idemo u tom pravcu, dakle imate
taj materijal, vi prije svega imate predloženi zaključak, koji, kako sam
razumio svi prihvatate, znači pitam vas jestel' saglasni sa predloženim novo predloženim zaključkom da ga
usvojimo, obzirom da nema dvoje, jednoglasno je usvojen, nema niko protiv, nema
ni suzdržanih, uz znači podršku i predstavnika
Ministarstva zaključak se usvaja. Hvala.
I tako je Vlada aspolutno izignorisala moj prijedlog,
štaviše, Alma Delizaimović i Muhamed Hadžić su rekli da je promijenjen, uz
podršku Emira Frašta, te donijela novi prijedlog koji s mojim nije imao niti
jedne suštinske veze.... čak ni kod ukidanja prava na naknadu.
Da ne pominjem da je Vlada u prošlom sazivu, čak i
pored donošenja zaključka o 50% iznosa, ostavila na snazi rješenja o naknadama
staratelja.
Mislim da će svi oni koji moj postupak nisu razumjeli
sada razumjeti šta su mi uradili iza leđa i zašto je moj dalji ostanak za
stolom Vlade bio nemoguć, bez obzira na njihove tvrdnje da sam imala iste
šanse. Nisam. Naprotiv, ovim postupkom od strane Vlade BPK nanesena mi je šteta, koja će kasnije poprimiti
svoje prave razmjere i biti nemjerljivo
veća.
I ne halalim je.
Što se štićenika tiče, podaci na dan kad je Vlada „raspravljala“
o starateljstvu bili su sljedeći:
Ukupan broj staratelja iz reda zaposlenih koji su imali rješenja
o naknadi: 10;
Ukupan broj štićenika: 38– svi smješteni u ustanove.
Ukupan broj štićenika nad kojima su staratelji bili radnici
Centra: 33.
Broj ustanova: 11.
Iz budžeta se za plaćanje naknada po ovom osnovu
(staratelji zaposleni u Centru) trebalo isplaćivati neto: mjesečno: 3.737, 50 KM;
godišnje: 44.850 KM.
Primjedbe
Objavi komentar