Pismo Skupštini BPK Goražde




Goražde, 9. mart 2012.


GRAĐANIMA BPK GORAŽDE
POSLANICIMA U SKUPŠTINI BPK GORAŽDE
-         

 -n/r predsjedavajući Skupštine BPK Goražde
-SDP BiH
-SDA
-Stranka za BiH
-SBB BiH
-LDS
-BPS – Sefer Halilović
-NS Radom za boljitak


JU Centar za socijalni rad BPK Goražde je 17.05.2010. objavio  „Ponovni javni konkurs za izbor i imenovanje direktora JU Centar za socijalni rad BPK Goražde“, na koji sam se prijavila. Godinu dana poslije, 06.04.2011., JU Centar za socijalni rad BPK Goražde objavljuje   „Javni konkurs za izbor i imenovanje direktora JU Centar za socijalni rad BPK Goražde“, na koji sam se takođe prijavila. U oba javna konkursa bili su navedeni  opis pozicije, uslovi za kandidate te potrebni dokumenti za podnošenje prijave.

Od strane Upravnog odbora JU Centar za socijalni rad BPK Goražde (u daljem tekstu: Centar), na oba konkursa bivam izabrana i imenovana na mjesto direktorice Centra, o čemu Upravni odbor Centra donosi odluke o prijedlogu izbora i imenovanja koje, u skladu sa zakonskim odredbama, dostavlja resornom Ministarstvu za socijalnu politiku, zdravstvo, raseljena lica i izbjeglice BPK Goražde (u daljem tekstu: resorno ministarstvo) na dalji postupak.

Prva „Odluka  o prijedlogu izbora i imenovanja kandidata za mjesto direktora Centra za socijalni rad BPK Goražde broj: 01/10-05-763-2/10 od 10.06.2010.“ dostavljena  je resornom ministarstvu 11.06.2010. U periodu u trajanju od 8 (osam) mjeseci, do imenovanja  nove Vlade BPK Goražde, ova odluka, od strane resornog ministarstva,  nikada niije  delegirana za uvrštavanje  u dnevni red sjednice Vlade BPK Goražde, koja je organ koji daje saglasnost na istu, čime imenovanje postaje konačno.

Dana 24.02.2011. imenovana za sam za ministricu u Vladi BPK Goražde. Dana  11.04.2011. godine podnijela sam pismenu ostavku na tu dužnost zbog neslaganja sa politikom Vlade. Nakon toga prijavila sam se na javni konkurs za izbor direktora Centra  i dana 13.05.2011., Upravni odbor Centra ponovo me izabrao za direktoricu i odluku o mom izboru poslao Vladi da na nju da saglasnost.

Druga „Odluka  o prijedlogu izbora i imenovanja kandidata za mjesto direktora Centra za socijalni rad BPK Goražde broj: 01/10-05-673/11 od 13.05.2011.“, dostavljena je resornom ministarstvu 16.05.2011. Vlada BPK Goražde  mi je ponovo uskratila pravo na konačno imenovanje, ovaj put tako što je na prijedlog premijera u funkciji resornog ministra na svojoj 13. redovnoj sjednici donijela „Odluku o nedavanju saglasnosti (na Odluku Upravnog odbora JU Centar za socijalni rad BPK Goražde broj: 01/10-05-673/11 od 13.05.2011. o prijedlogu izbora i imenovanja kandidata za mjesto direktora)  broj: 03-05-810/11 od 09.06.2011.“.

Navedena odluka  nema obrazloženje niti pouku o pravnom lijeku. Istom su prekršene odredbe člana 12, stav 2 Zakona o ministarskim, vladinim i drugim imenovanjima  („Sl. novine FBiH, broj: 12/03 i 34/03) kojima  su propisani postupak i uslovi davanja, odnosno nedavanja saglasnosti.

Premijer i Vlada su nedavanje saglasnosti interno opravdali  pozivom na  odluku kantonalnog Predsjedništva SDP BiH BPK Goražde od 01.06.2011., koje je sebi dalo za pravo da se protuzakonito miješa u izbor po jednom javnom konkursu,  sugerirajući Vladi da odbije dati saglasnost na moj izbor (Odluka u prilogu).


Na pres konferenciji „100 dana rada Vlade“  održanoj 10.06.2011., na pitanje novinara kako komentira moju ostavku, premijer  Emir Frašto je kazao: „Mislim da je prije svega do nje. Ona je imala jednake šanse, mislim da ih nije prepoznala i da se dovoljno nije angažovala. Možda se i uplašila obimom tog Ministarstva. Mislim da je više do nje nego do političkih subjekata i kolega“, a što je i objavljeno.

Iste neistine kazao je i prestavnicima CCI,  pa je to i objavljeno u jednom od izvještaja. (Diskiminirajuće izjave premijera  izrečene na sjednici Skupštine od 01.07.2011., pri Vašoj šutnji, tema su pred sudom).

Nakon svega sam istupila u medijima i o gore navedenom  informirala  građane dana  14.06.2011., kada je emitiran prilog u dnevniku  TV1 i dana  15.06.2011., kada je o ovim dešavanjima informirao  „Dnevni avaz“.

Osim kršenja Zakona o ministarskim, vladinim i drugim imenovanjima, ovakvo postupanje Vlade, odnosno neosiguravanje konačnog imenovanja po odluci Upravnog odbora iz 2010. godine, predstavlja i kršenje odredbi člana 5.  Zakona o radu u FBiH („Sl. novine F BiH“, broj: 44/09, 32/00 i 29/03) i člana 2 Zakona o zabrani diskriminacije (“Sl. glasnik BiH“, broj: 59/09). Zakoni propisuju obavezu ostvarivanja prava na rad i zabranu diskriminacije po bilo kom osnovu ili s obzirom na bilo koju okolnost. Nadalje, ovakvo postupanje predstavlja i  kršenje Poslovnika o radu Vlade BPK Goražde („Sl. novine BPK Goražde“, broj: 6/03), kao i kršenje  Svečane izjave (Poslovnik Skupštine BPK Goražde, broj: 01-05-579/08 od 30.06.2008.),  koju su ministri i premijer pojedinačno dali i potpisali.

Dana 27.07.2011., iz svih navedenih razloga, ustala sam sa  tužbom pred Općinskim sudom u Goraždu  za utvrđenje diskriminacije, da je tuženi donošenjem Odluke o nedavanju saglasnosti povrijedio moje  pravo na jednako postupanje u oblasti zapošljavanja. Spor je u toku.  Odlukom o nedavanju saglasnosti prekršen je i Zakon o vladinim, ministarskim i drugim imenovanjima, pa sam  istog dana  podnijela žalbu  organi nadležnom za praćenje pomenutog zakona -  Ombudsmenu za ljudska prava BiH.

U sklopu postupka po mojoj žalbi, Ombudsmen  za ljudska prava BiH je pokrenuo postupak i od Vlade BPK tražio odgovore: a) zašto prva odluka o imenovanju iz 2010. godine nikada nije delegirana na dnevni red i b) koje je obrazloženje za nedavanje saglasnosti na odluku o imenovanju iz  2011. godine.

a) Vlada je odgovorila (akt resornog ministarstva broj: 08-05-1317/11 od 19.08.2011 - u prilogu) da  odluka iz juna 2010. godine nikada nije delegirana na dnevni red „iz razloga što se tadašnjem sazivu Vlade Kantona bližio istek mandata, procijenjeno je da se izjašnjavanje o direktorskoj poziciji odloži do formiranja nove kantonalne vlasti poslije izbornog procesa u oktobru 2010. godine“;

b) Kako u pomenutom dopisu resornog ministarstva od 19.08.2011., nije dato obrazloženje za nedavanje saglasnosti, Ombudsmen za ljudska prava BiH je  Vladi  ponovo uputio zahtjev za izjašnjenje, ali na isti nije nikada zaprimio odgovor.

Napominjem da su Ombudsmenu date netačne informacije i da je upravo suprotno:

a) u periodu kada je Vlada „procijenila da se izjašnjavanje odloži do formiranja nove Vlade“, ista ta Vlada izvršila tri imenovanja (1. Sl. novine BPK br. 10 od 27. 07. 2010. - Rješenje o konačnom imenovanju Glavnog internog  kantonalnog revizora Bosansko-podrinjskog kantona Goražde; 2. Sl. novine BPK br. 13 od 27.09.2010. - Odluka o davanju saglasnosti na odluku Nadzornog odbora JP RTV BPK Goražde  o imenovanju direktora; 3. Sl. novine BPK br. 16 od 08.11. 2010. - Odluka o imenovanju Policijskog komesara u Upravi policije Ministarstva  unutrašnjih poslova Bosansko-podrinjskog kantona Goražde). 

b) Nova Vlada je u periodu od kada je formirana (24.02.2011.) do danas imala deset  konačnih imenovanja. U osam je osigurala konačno imenovanje, a u dva slučaja nije dala saglasnost. Jedan je moj, a drugi je slučaj direktora jednog kantonalnog preduzeća (Sl. novine BPK br. 4 od 14. 03.2011. - Odluka o nedavanju saglasnosti na Odluku o imenovanju direktora JP „Bosansko-podrinjske šume“ d.o.o. Goražde).  Za ovu drugu odluku, nedavanje saglasnosti je obrazloženo činjenicom da se donosi „zbog neusvajanja Izvještaja o radu za 2009. godinu od strane Skupštine BPK Goražde“.

Dana 27.01.2012.,  Ombudmen za ljudska  prava BiH donio je  preporuku (u prilogu). U preporuci je navedeno da Ombudsmen izražava svoju zabrinutost postupanjem Ministarstva i Vlade u vezi mog imenovanja na funkciju direktora, te konstatuje:

a) Neprihvatljivo je izjašnjenje resornog ministarstva  da Odluka o imenovanju  iz juna 2010. godine nije stavljena na dnevni red Vlade zbog toga što se  tadašnjem sazivu Vlade bližio kraj mandata. Resorni ministar u periodu od osam mjeseci (do imenovanja nove Vlade) nije osigurao da se izvrši konačno imenovanje te je na taj način doveo u sumnju vladavinu prava, demokratsku odgovornost vlasti i njenu obavezu da djeluje blagovremeno, na prikladan i konzistentan način,  što u konkretnom slučaju podrazumijeva jednako postupanje u svim postupcima javnih imenovanja;

b) Činjenica da Vlada nije dala saglasnost na imenovanje Klovo Delile za direktora znači da Vlada nije htjela imenovati kandidata koji je od strane UO u otvorenoj konkurenciji u dva navrata izabran na ovu poziciju, naročito imajući u vidu da sporna odluka ne sadrži obrazloženje za takvo postupanje.

Ombudsmeni su skrenuli pažnju na činjenicu da moja ostavka zbog neslaganja sa politikom Vlade ne smije uticati na davanje saglasnosti na moj izbor za direktora, te da postoji i Mišljenje CIK-a  (o kojem je Vlada bila upoznata putem sekretara) da nije bilo povrede Zakona o sukobu interesa.

Ombudsmeni za ljudska prava BiH  preporučili  su da Vlada BPK Goražde preispita Odluku o nedavanju saglasnosti te da u roku od 30 dana obavijesti Ombudsmena o poduzetim mjerama.

Vlada BPK Goražde dužna  je da ispoštuje ovu preporuku.

Nadzor nad njenim radom vrši Skupština Kantona.

U Skupštini sjede  predstavnici građana BPK.

Da li je vrijeme da se poštujemo?

Da li je vrijeme da se zaustavi  pravno nasilje nadamnom?



DAME I GOSPODO POSLANICI U SKUPŠTINI BPK,


Poslanici Skupštine dužni su da štite sve osobe koji se nalaze na teritoriju Kantona i da osiguraju da se sve osobe tretiraju na jednak način i bez diskriminacije. Tako i ja.

Ustav BPK Goražde  je naš „najjači  zakon“ i mehanizam naše zaštite.

Tražim da Vlada BPK ispoštuje odredbu  osiguranja saradnje sa Ombudsmenom iz člana 35,  stav 1, tačka c) Ustava Kantona (nadležnosti Vlade).

U  članu 13, stav 4  Ustava regulirano je da se  nalazi i  izvještaji Ombudsmena  razmatraju u nadležnim organima po hitnom  postupku, te da će  na osnovu toga biti preduzimane odgovarajuće  mjere. 

Ukoliko Vlada ne ispoštuje preporuku Ombudsmena i ne poništi nezakonitu odluku o nedavanju saglasnosti, tražim da se pokrene postupak iz člana 214 (glasanje o nepovjerenju Vladi Kantona), odnosno člana 192 i 193, stav 3  Poslovnika Skupštine BPK Goražde. Premijer Vlade Emir Frašto je vršeći funkciju resornog ministra nezakonito predložio članovima Vlade da donesu nezakonitu odluku o nedavanju saglasnosti na moje imenovanje, za koju je glasao on lično, te svi ministri Vlade koji tu funkciju obavljaju  ispred SDA. Time su me svjesno diskriminirali,  moralno  i profesionalno degradirali, te prekršili  niz zakona, ali i „najjači zakon od svih zakona“ - Ustav BPK Goražde .

Drugi odjeljak našeg  Ustava nosi naziv „Zaštita ljudskih prava i sloboda“.  U članu 10, stav 2 Ustava Kantona navedeno je: „Organi vlasti u Kantonu prilikom izvršavanja propisa su obavezni onemogućiti svako narušavanje  Ijudskih prava i sloboda, te preduzeti sve potrebne mjere, iz svoje nadležnosti, radi njihove potpune  zaštite.“

Očekujem od Skupštine BPK Goražde da mi jamči da moje ljudsko pravo, pravo  na rad,  bude ispoštovano. Očekujem od Vlade  BPK da me se tretira na jednak način kao sve ostale građane Kantona i od Skupštine  da me zaštiti ukoliko taj tretman ne dobijem.



S poštovanjem,


Delila Klovo




Prilog:
1. Odluka Predsjedništva KO SDP BiH BPK Goražde, broj 19-02/11  od 01.06.2011.
2. Dopis Ministarstva za socijalnu politiku, zdravstvo, raseljena lica i izbjeglice BPK Goražde, broj 08-05-1317-1/11 od 19.09.2011.
3. Preporuka Ombudsmena za ljudska prava BiH, broj : Ž-SA-05-810/11 P-21/12 od 27.01.2012.






Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Top 10 ubleha SDP-a BPK-a

Izložba mojih odbijenica u 2014: Naći posao bez štele u BiH......nemoguća misija

A za koga glasati? Šta smo izabrali na izborima 2010 i Liste za izbore 2014