Pismo Skupštini BPK Goražde
Goražde, 9. mart 2012.
GRAĐANIMA
BPK GORAŽDE
POSLANICIMA U SKUPŠTINI BPK GORAŽDE
POSLANICIMA U SKUPŠTINI BPK GORAŽDE
-
-SDP BiH
-SDA
-Stranka za BiH
-SBB BiH
-LDS
-BPS – Sefer Halilović
-NS Radom za boljitak
JU Centar za socijalni rad BPK Goražde je
17.05.2010. objavio „Ponovni javni
konkurs za izbor i imenovanje direktora JU Centar za socijalni rad BPK
Goražde“, na koji sam se prijavila. Godinu dana poslije, 06.04.2011., JU Centar
za socijalni rad BPK Goražde objavljuje
„Javni konkurs za izbor i imenovanje direktora JU Centar za socijalni
rad BPK Goražde“, na koji sam se takođe prijavila. U oba javna konkursa bili su
navedeni opis pozicije, uslovi za kandidate
te potrebni dokumenti za podnošenje prijave.
Od strane Upravnog odbora JU Centar za
socijalni rad BPK Goražde (u daljem tekstu: Centar), na oba konkursa bivam
izabrana i imenovana na mjesto direktorice Centra, o čemu Upravni odbor Centra
donosi odluke o prijedlogu izbora i imenovanja koje, u skladu sa zakonskim odredbama,
dostavlja resornom Ministarstvu za socijalnu politiku, zdravstvo, raseljena
lica i izbjeglice BPK Goražde (u daljem tekstu: resorno ministarstvo) na dalji
postupak.
Prva „Odluka o prijedlogu izbora i imenovanja kandidata za
mjesto direktora Centra za socijalni rad BPK Goražde broj: 01/10-05-763-2/10 od 10.06.2010.“ dostavljena je resornom ministarstvu 11.06.2010. U
periodu u trajanju od 8 (osam) mjeseci, do imenovanja nove Vlade BPK Goražde, ova odluka, od strane
resornog ministarstva, nikada niije delegirana za uvrštavanje u dnevni red sjednice Vlade BPK Goražde, koja
je organ koji daje saglasnost na istu, čime imenovanje postaje konačno.
Dana 24.02.2011.
imenovana za sam za ministricu u Vladi BPK Goražde. Dana 11.04.2011.
godine podnijela sam pismenu ostavku na tu dužnost zbog neslaganja sa politikom
Vlade. Nakon toga prijavila sam se na javni konkurs za izbor direktora
Centra i dana 13.05.2011., Upravni odbor Centra ponovo me izabrao za direktoricu
i odluku o mom izboru poslao Vladi da na nju da saglasnost.
Druga „Odluka o prijedlogu izbora i imenovanja kandidata za
mjesto direktora Centra za socijalni rad BPK Goražde broj: 01/10-05-673/11 od 13.05.2011.“, dostavljena je resornom
ministarstvu 16.05.2011. Vlada BPK Goražde mi je ponovo uskratila pravo na konačno
imenovanje, ovaj put tako što je na prijedlog premijera u funkciji resornog ministra
na svojoj 13. redovnoj sjednici donijela „Odluku o nedavanju saglasnosti (na
Odluku Upravnog odbora JU Centar za socijalni rad BPK Goražde broj:
01/10-05-673/11 od 13.05.2011. o prijedlogu izbora i imenovanja kandidata za
mjesto direktora) broj: 03-05-810/11 od 09.06.2011.“.
Navedena
odluka nema obrazloženje niti pouku o
pravnom lijeku. Istom su prekršene odredbe člana 12, stav 2 Zakona o
ministarskim, vladinim i drugim imenovanjima
(„Sl. novine FBiH, broj: 12/03 i 34/03) kojima su propisani postupak i uslovi davanja,
odnosno nedavanja saglasnosti.
Premijer i Vlada su nedavanje saglasnosti
interno opravdali pozivom na odluku kantonalnog Predsjedništva SDP BiH BPK
Goražde od 01.06.2011., koje je sebi
dalo za pravo da se protuzakonito miješa u izbor po jednom javnom
konkursu, sugerirajući Vladi da odbije
dati saglasnost na moj izbor (Odluka u prilogu).
Na pres konferenciji „100 dana rada Vlade“ održanoj 10.06.2011., na pitanje novinara kako komentira moju ostavku, premijer Emir Frašto je kazao: „Mislim da je prije svega do nje. Ona je imala jednake šanse, mislim da ih nije prepoznala i da se dovoljno nije angažovala. Možda se i uplašila obimom tog Ministarstva. Mislim da je više do nje nego do političkih subjekata i kolega“, a što je i objavljeno.
Iste neistine kazao je i prestavnicima CCI,
pa je to i objavljeno u jednom od izvještaja.
(Diskiminirajuće izjave premijera izrečene na sjednici Skupštine od 01.07.2011.,
pri Vašoj šutnji, tema su pred sudom).
Nakon svega sam istupila u medijima i o gore
navedenom informirala građane dana
14.06.2011., kada je emitiran
prilog u dnevniku TV1 i dana 15.06.2011.,
kada je o ovim dešavanjima informirao
„Dnevni avaz“.
Osim kršenja Zakona o ministarskim,
vladinim i drugim imenovanjima, ovakvo
postupanje Vlade, odnosno neosiguravanje konačnog imenovanja po odluci Upravnog
odbora iz 2010. godine, predstavlja i kršenje odredbi člana 5. Zakona o radu u FBiH („Sl. novine F BiH“, broj: 44/09,
32/00 i 29/03) i člana 2 Zakona o zabrani diskriminacije (“Sl. glasnik BiH“, broj: 59/09). Zakoni
propisuju
obavezu ostvarivanja prava na rad i zabranu diskriminacije po bilo kom osnovu
ili s obzirom na bilo koju okolnost. Nadalje, ovakvo postupanje predstavlja
i kršenje Poslovnika o radu Vlade BPK
Goražde („Sl. novine BPK Goražde“, broj: 6/03), kao i kršenje Svečane izjave
(Poslovnik Skupštine BPK Goražde, broj: 01-05-579/08 od 30.06.2008.), koju su ministri i premijer pojedinačno dali
i potpisali.
Dana 27.07.2011., iz svih navedenih
razloga, ustala sam sa tužbom pred
Općinskim sudom u Goraždu za utvrđenje
diskriminacije, da je tuženi donošenjem Odluke o nedavanju saglasnosti povrijedio
moje pravo na jednako postupanje u
oblasti zapošljavanja. Spor je u toku.
Odlukom o nedavanju saglasnosti prekršen je i Zakon o vladinim,
ministarskim i drugim imenovanjima, pa sam
istog dana podnijela žalbu organi nadležnom za praćenje pomenutog zakona
- Ombudsmenu za ljudska prava BiH.
U sklopu postupka po mojoj žalbi,
Ombudsmen za ljudska prava BiH je
pokrenuo postupak i od Vlade BPK tražio odgovore: a) zašto prva odluka o
imenovanju iz 2010. godine nikada nije delegirana na dnevni red i b) koje je
obrazloženje za nedavanje saglasnosti na odluku o imenovanju iz 2011. godine.
a) Vlada je odgovorila (akt resornog ministarstva broj: 08-05-1317/11
od 19.08.2011 - u prilogu) da odluka iz
juna 2010. godine nikada nije delegirana na dnevni red „iz razloga što se
tadašnjem sazivu Vlade Kantona bližio istek mandata, procijenjeno je da se
izjašnjavanje o direktorskoj poziciji odloži do formiranja nove kantonalne
vlasti poslije izbornog procesa u oktobru 2010. godine“;
b) Kako u pomenutom dopisu resornog ministarstva od 19.08.2011., nije
dato obrazloženje za nedavanje saglasnosti, Ombudsmen za ljudska prava BiH je Vladi ponovo
uputio zahtjev za izjašnjenje, ali na isti nije nikada zaprimio odgovor.
Napominjem da su Ombudsmenu date netačne
informacije i da je upravo suprotno:
a) u periodu kada je Vlada „procijenila da se izjašnjavanje odloži do formiranja nove Vlade“, ista ta Vlada izvršila tri imenovanja (1. Sl. novine BPK br. 10 od 27. 07. 2010. - Rješenje o konačnom imenovanju Glavnog internog kantonalnog revizora Bosansko-podrinjskog kantona Goražde; 2. Sl. novine BPK br. 13 od 27.09.2010. - Odluka o davanju saglasnosti na odluku Nadzornog odbora JP RTV BPK Goražde o imenovanju direktora; 3. Sl. novine BPK br. 16 od 08.11. 2010. - Odluka o imenovanju Policijskog komesara u Upravi policije Ministarstva unutrašnjih poslova Bosansko-podrinjskog kantona Goražde).
b) Nova Vlada je u periodu od kada je formirana (24.02.2011.) do danas imala deset konačnih imenovanja. U osam je osigurala konačno imenovanje, a u dva slučaja nije dala saglasnost. Jedan je moj, a drugi je slučaj direktora jednog kantonalnog preduzeća (Sl. novine BPK br. 4 od 14. 03.2011. - Odluka o nedavanju saglasnosti na Odluku o imenovanju direktora JP „Bosansko-podrinjske šume“ d.o.o. Goražde). Za ovu drugu odluku, nedavanje saglasnosti je obrazloženo činjenicom da se donosi „zbog neusvajanja Izvještaja o radu za 2009. godinu od strane Skupštine BPK Goražde“.
Dana 27.01.2012., Ombudmen za ljudska prava BiH donio je preporuku (u prilogu). U preporuci je navedeno
da Ombudsmen izražava svoju
zabrinutost postupanjem Ministarstva
i Vlade u vezi mog imenovanja na funkciju direktora, te konstatuje:
a) Neprihvatljivo je izjašnjenje resornog ministarstva da Odluka o imenovanju iz juna 2010. godine nije stavljena na dnevni
red Vlade zbog toga što se tadašnjem sazivu
Vlade bližio kraj mandata. Resorni ministar u periodu od osam mjeseci (do
imenovanja nove Vlade) nije osigurao da se izvrši konačno imenovanje te je na
taj način doveo u sumnju vladavinu prava, demokratsku odgovornost vlasti i
njenu obavezu da djeluje blagovremeno, na prikladan i konzistentan način, što u konkretnom slučaju podrazumijeva jednako
postupanje u svim postupcima javnih imenovanja;
b) Činjenica da Vlada nije dala saglasnost na imenovanje Klovo Delile
za direktora znači da Vlada nije htjela imenovati kandidata koji je od
strane UO u otvorenoj konkurenciji u dva
navrata izabran na ovu poziciju, naročito imajući u vidu da sporna odluka ne
sadrži obrazloženje za takvo postupanje.
Ombudsmeni su skrenuli pažnju na činjenicu
da moja ostavka zbog neslaganja sa
politikom Vlade ne smije uticati na davanje saglasnosti na moj izbor za
direktora, te da postoji i Mišljenje CIK-a (o kojem je Vlada bila upoznata putem
sekretara) da nije bilo povrede Zakona o sukobu interesa.
Ombudsmeni za ljudska prava BiH preporučili su da Vlada BPK Goražde preispita Odluku o
nedavanju saglasnosti te da u roku od 30 dana obavijesti Ombudsmena o poduzetim
mjerama.
Vlada BPK Goražde
dužna je da ispoštuje ovu preporuku.
Nadzor nad njenim radom vrši Skupština
Kantona.
U Skupštini sjede predstavnici građana BPK.
Da li je vrijeme da se poštujemo?
Da li je vrijeme da se zaustavi pravno nasilje nadamnom?
DAME I
GOSPODO POSLANICI U SKUPŠTINI BPK,
Poslanici Skupštine dužni su da štite sve osobe koji se nalaze na
teritoriju Kantona i da osiguraju da se
sve osobe tretiraju na jednak način i bez diskriminacije. Tako i ja.
Ustav BPK Goražde je naš „najjači zakon“ i mehanizam naše zaštite.
Tražim da Vlada BPK ispoštuje odredbu osiguranja saradnje sa Ombudsmenom iz člana 35, stav 1, tačka c) Ustava Kantona (nadležnosti
Vlade).
U članu
13, stav 4 Ustava regulirano je da se nalazi i izvještaji Ombudsmena razmatraju u nadležnim organima po
hitnom postupku, te da će na osnovu toga biti preduzimane odgovarajuće mjere.
Ukoliko Vlada ne ispoštuje preporuku
Ombudsmena i ne poništi nezakonitu odluku o nedavanju saglasnosti, tražim da se
pokrene postupak iz člana 214 (glasanje o nepovjerenju Vladi Kantona), odnosno
člana 192 i 193, stav 3 Poslovnika Skupštine
BPK Goražde. Premijer Vlade Emir Frašto je vršeći funkciju resornog ministra
nezakonito predložio članovima Vlade da donesu nezakonitu odluku o nedavanju saglasnosti na moje imenovanje, za
koju je glasao on lično, te svi ministri Vlade koji tu funkciju obavljaju ispred SDA. Time su me svjesno
diskriminirali, moralno i profesionalno degradirali, te prekršili
niz zakona, ali i „najjači zakon od svih zakona“ - Ustav BPK Goražde
.
Drugi odjeljak našeg Ustava nosi naziv „Zaštita ljudskih prava i
sloboda“. U članu 10, stav 2 Ustava
Kantona navedeno je: „Organi vlasti u Kantonu prilikom izvršavanja propisa su
obavezni onemogućiti svako narušavanje
Ijudskih prava i sloboda, te preduzeti sve potrebne mjere, iz svoje nadležnosti, radi njihove potpune zaštite.“
Očekujem od Skupštine BPK Goražde da mi
jamči da moje ljudsko pravo, pravo na
rad, bude ispoštovano. Očekujem od Vlade BPK da me se tretira na jednak način kao sve
ostale građane Kantona i od
Skupštine da me zaštiti ukoliko taj
tretman ne dobijem.
S poštovanjem,
Delila Klovo
Prilog:
1. Odluka Predsjedništva KO SDP BiH BPK Goražde, broj 19-02/11 od 01.06.2011.
2. Dopis Ministarstva za socijalnu politiku, zdravstvo, raseljena lica i izbjeglice BPK Goražde, broj 08-05-1317-1/11 od 19.09.2011.
3. Preporuka Ombudsmena za ljudska prava BiH, broj : Ž-SA-05-810/11 P-21/12 od 27.01.2012.
1. Odluka Predsjedništva KO SDP BiH BPK Goražde, broj 19-02/11 od 01.06.2011.
2. Dopis Ministarstva za socijalnu politiku, zdravstvo, raseljena lica i izbjeglice BPK Goražde, broj 08-05-1317-1/11 od 19.09.2011.
3. Preporuka Ombudsmena za ljudska prava BiH, broj : Ž-SA-05-810/11 P-21/12 od 27.01.2012.
Primjedbe
Objavi komentar