Sud je sud, vlast je vlast, a čast je čast


Presuda općinskog suda Goražde po sudiji? Spahić Ahmetu u predmetu Delila Klovo protiv Vlade BPK-a Goražde donesena je u februaru 2013.

Presuda glasi: „Odbija se tužba tužiteljice Klovo Delile iz Goražda...“.

Ajet sure An Nisa, glavni ulaz, Pravni fakultet, Harvard 


U tužbi sam tražila da se utvrdi da me zbog mog političkog uvjerenja i mišljenja Vlada BPK-a ostavila bez posla, donošenjem Odluke o nedavanju saglasnosti na moje imenivanje za direktoricu Centra za socijalni rad, i tako povrijedila moje pravo na jednako postupanje u oblasti zapošljavanja, da se Odluka o nedavanju saglasnosti poništi i da se naloži Vladi da otkloni posljedice diskriminacije.

Na presudu je uložena žalba kantonalnom sudu.

Podsjećam da je ranija presuda općinskog suda Goražde po sudiji? Spahić Ahmetu u predmetu Delila Klovo protiv Vlade BPK-a Goražde donesena u junu 2012., ukinuta od strane kantonalnog suda u septembru 2012.,  te da je predmet vraćen općinskom sudu na ponovni postupak, s jasno datim uputama da se radi o tužbenim zahtjevima za zaštitu od diskriminacije.

Neću o osnovama tipa tužba se ne može odbiti presudom, nego izreka presude treba da sadrži odluku o usvajanju ili odbijanju pojedinih zahtjeva, niti ću o drugim konfuzijama iz presude, već ću da bude laički jasno, pojasniti samo tri stvari.

Prvo, sud nalazi da nisam dokazala diskriminaciju.

Sud ne zna da je teret dokazivanja u mojoj konkretnoj antidiskriminacionoj parnici na Vladi BPK-a, a da ja sam bila dužna učiniti vjerovatnim navode da mi je Vlada BPK-a Goražde povrijedila pravo na jednako postupanje! Što sam i učinila prilaganjem niza dokaza, a dio dokaza su mogli čuti i vidjeti i građani, i sud (sjetite se videa o diskriminaciji). Sud u obrazloženju presude ne navodi niti jedan predloženi dokaz.

S druge strane, tokom cijelog postupka na sudu, kao i tokom cijele priče oko moje ostavke, Vlada BPK-a se nije oglasila niti pokušala dokazati da nije prekrišila principe o zabrani diskriminacije.


Drugo, sud nalazi da nije dokazano bilo kakvo političko mišljenje ili uvjerenje tužiteljice (!):

Iako presuda ne može biti konfuzna, sudija je na jednoj stranici u obrazloženju presude napisao da „nije dokazana uzročna veza između političkog uvjerenja i političkog mišljenja Delile Klovo i donošenja odluke o nedavanju saglasnosti, odnosno da nije dokazano bilo kakvo političko mišljenje ili uvjerenje tužiteljice koje bi moglo biti u uzročnoj vezi sa donošenjem predmetne odluke“

Nekoliko stranica poslije piše: „Sud nalazi da je suština razmimoilaženja između političkog uvjerenja i mišljenja tužiteljice sa SDP, odnosno Vladom BPK-a Goražde u sporu kojeg  su izazvala rješenja o isplatama naknada za starateljstvo.... Sud nalazi da je do razmimoilaženja između političkog uvjerenja i mišljenja tužiteljice sa SDP-om, odnosno Vladom BPK-a Goražde došlo u sadržaju dva zaključka, tj. zaključka tužiteljice i zaključka kojeg su podnijeli Vladi, premijer Frašto, ministrica Delizaimović i savjetnik Hadžić, a u pogledu zakonitosti rješenja o isplati naknade socijalnim radnicima“.


Treće, sud nalazi da nije dokazano da je Vlada BPK donošenjem odluke o nedavanju saglasnosti na moje imenovanje za direktoricu Centra za socijalni rad  počinila diskriminaciju i povrijedila moje pravo na jednako postupanje u oblasti zapošljavanja:

Zašto sud ne prihvati preporuke Ombudsmena i odgovore Vlade Ombudmenu, u odgovorima jasno pi[e da Vlada ima pravo da postavlja koga hoće, gdje hoće.

Zašto sud ne prihvati kao dokaz - instrukciju Vladi BPK u vidu Odluke Predsjedništva KO Socijaldemokratske partije BPK Goražde broj: 19-02/1 od 01.06.2011. godine, u kojoj se eksplicitno navodi, „Predlaže se Vladi BPK Goražde da odbije davanje saglasnosti na imenovanje direktora JU Centar za socijalni rad BPK Goražde...“,, ?

Ili zašto sud ne prihvati kao dokaz - tonski zapis sa 13. sjednice Vlade SDP-SDA, održane u junu 2011. (koji poslušasmo u mom videu) gdje se jasno čuje da je premijer Frašto tražio od ministara da se ovo pitanje riješi na način, Da vodeći računa o onome što smo postigli dosadašnjim radom to i izvršimo“.


Tu se jasno čuje i da  se nije otvarala rasprava nego se samo paušalno konstatuje rezultat glasanja bez obavljenog glasanja, i to po negativno formulisanom prijedlogu: “Odluka o nedavanju saglasnosti Delili Klovo“.

Čuli smo i mi,  i sud, da je na 6. sjednici SDP-SDA Skupštine BPK-a održane u julu 2011., na upit poslanika o stanju u JU Centar za socijalni rad BPK-a i zašto nije imenovan direktor istog, Emir Frašto Premijer BPK-a za skupštinskom govornicom, između ostalog, za mene javno izrekao, Ali ne!... znači, ako se neko raziš'o sa bivšom ministricom jes' ova Vlada”...Znači po njenim kvalitetima možda bi prošla”.

Dakle, nisu bili u pitanju kvaliteti.

Zašto sud nije prihvatio dokaze - niz odluka Vlade BPK-a o davanju saglasnosti na niz imenovanja drugih direktora, na javnim oglasima izabranih direktora, da bih prikazala da su u istoj situaciji drugi izabrani, a ja ne, a upravo to je diskriminacija: različito postupanje u istoj situaciji.

Svima je jasno da sam ostala bez posla u Goraždu zbog otvaranja priče na Vladi i u SDP-u, priče o 200.000 KM koje su na ime naknada za starateljstvo otišle u džepove pojedinaca iz Centra za socijalni rad. To su im  omogućili pojedinci iz SDA i  SDP-a.  Zbog toga sam istupila iz lažne socijaldemokratke partije.

A što se tiče mog predmeta protiv Vlade, možda gospodin sudija? Ahmet Spahić misli da je dobio predmet u kojem tuži neki naš građanin sa sela, koji zbog obaveza na imanju nije mogao da završi školu pa ne zna zakone. Nadati mi se da će kantonalni sud sam donijeti presudu i da gospodin moj slučaj više neće suditi.


P.S.
Podsjećam da su goraždanske presude iz novembra 2011. na osnovu kojih su pojedinim socijalnim radnicima isplaćene velike svote za starateljstvo pale na Vrhovnom sudu Federacije u novembru 2012. (a da o tome niste, osim na mom blogu, nigdje drugo ni slova pročitali ni tv priloga vidjeli).
Takođe, podsjećam i da niti jedna stranka, niko od naših poslanika osim Sevde Popović, nije na Skupštini BPK-a tražio da socijalni radnici vrate novac i da se od tog novca oformi fond ili program za podršku goraždanskoj djeci bez roditeljskog staranja. Isto je krasti od sirotinje i na to šutiti.


Primjedbe

  1. Draga Dalila, zar si od kuće pravde koja je samo jedna karik au lancu nepravde i korupcije očekivala pravično rješenje? Iscrpi sve ovdje , pa u Strazburg :)

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi s ovog bloga

Top 10 ubleha SDP-a BPK-a

Izložba mojih odbijenica u 2014: Naći posao bez štele u BiH......nemoguća misija

A za koga glasati? Šta smo izabrali na izborima 2010 i Liste za izbore 2014